Plaatje

Het is 20.42. Sjaaldochter F. aan de lijn. Kondigt een kort weekend met haar vader aan. Laatste glas, besluit de koelkast. Het bier is op. De wijn ook. Ergens in de voorraadkast rest een slokje likeur. Een ander mens zou nog even naar de Albert Heijn (schuin tegenover het bankje) gaan, maar ik ben een alleenstaande vader van drie kinderen waarvan er twee met 39,8 graden koorts in hun bedjes liggen. Mexicaanse griep of whatever.

Ik laaf me dan maar aan Captain Beefheart.

Vandaag een presentatie gehad van de hoogste baas. Hij presenteerde een plaatje en na afloop presenteerden verschillende collega’s hun eigen plaatje aan de plaatjesmaker. En de hoofdplaatjesmaker was intussen in gedachten alweer ergens anders.

In mijn dromen reken ik ongenadig met ze af met hun plaatjes. Maar in werkelijkheid ben ik een enorm vredelievend mens. Nee hoor, geen afrekening met de mensen die hun eigenbelang als het hoogste goed zien. De hijgers. Ze zoeken het maar uit met elkander. Dagdag.

Intussen ben ik al met een ondernemingsplan bezig.
Iets ondernemen.
Maakt niet uit wat.
Ik verkoop mijn eigen kinderen nog als het moet (uiteraard koop ik ze in beter tijden weer terug en laat ze profiteren van mijn welvaart).
Het zal iets met veel winst en weinig investering zijn. Een soort kip met de gouden eieren, windhandel…maar dan vanuit een Robin Hood perspectief. Want die zakkenwassers die ik ermee tekort doe storten via mij hun overtollige geld in een goed doel.
Ecce Homo.

Ohja, en de poes heeft ook alweer vlooien.
God, wanneer keert de wal het schip?
Nog even doorbijten dan maar.

Captain Beefheart: Her Eyes Are a Blue Million Miles

This entry was posted in oud-vkblog-2009-11 and tagged , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Plaatje

  1. Jezzebel says:

    Dat klinkt alsof dat likeurtje toch best smaakte 🙂
    Gezondheid voor the kids.
    Komt goed hoor.
    Pap, je ben best leuk. 🙂
    .

  2. sjaal says:

    @ Haa Jezz, heerlijk. Een Amelandertje.
    kindjes liggen nu gelukkig te slapen. Een paracetamol doet wonderen.
    Dankje!!!!

  3. Morticia says:

    Hoe meer sprookjes hoe beter Robin Hood 🙂
    Krijgt deze grauwe wereld toch nog een beetje kleur.
    Het zwaard van Damocles hangt al een paar jaar te bengelen boven mijn hoofd en de prins is al zes jaar triestig omdat hij nog niet leeft in het koninkrijk waar hij voor geboren is….
    Ik opteer vandaag voor Alice in wonderland. Strakjes moet ik naar ‘De Post’ met een simpele vraag. Ben benieuwd of ik ‘the queen of hearts’ aan het loket krijg….
    Mijn oog liep net over je ‘links’
    2 weken geleden herontdekte ik Spinoza, ik had hem al geclasseerd bij afdeling ‘we zien wel’.
    Zondag heb ik tickets voor het symposium rond Spinozahttp://www.flagey.be/nl/activiteiten/2658/een-symposium-rond-spinoza
    Ben zeer benieuwd 🙂

  4. tineke-van-eeuwen says:

    oja en de poes heeft ook alweer vlooien, deed het hem voor mij!
    Ondanks je zorgelijke situatie, moest ik toch wel vreselijk lachen om je verhaal,
    hoop dat je het me vergeeft?
    hartelijks, Tineke

  5. martin says:

    De hele dag zeuren heb je wel genoeg gedronken.
    "Let op of ze nog helder zijn", zegt de dokter. Het is
    zo zielig en ook vertederend om te zien. Maar wat kan
    je smachten naar drank na zo’n dag.

  6. moonfairy says:

    Hoe gaat het inmiddels met je dochtertjes??
    Ik ga met mijn bijna-sweet-sixteen dochter een prik halen vanmiddag.
    Niet dat ze het dan niet krijgt, maar ze zeggen dat het dan minder is….
    we zullen zien,
    lieve groet Moonfairy, oh and hang in there

Leave a Reply

