Hypothenusa Mexicana

Ja, u kent ze vast wel. Die mensen die last hebben van de Mexicaanse griep. De hypochonders.

Zoals u weet verkeer ik sinds enige tijd aan de zelfkant van de maatschappij. En daar tref ik gene griep, geen verschijnselen. Slechts teistering. Continu.
In een kring zie ik ze zitten.
De Ander met Griep.
En ik denk: die Ander heeft Iets.
Maar ik heb het niet.
Liever niet.
Die ander heeft de aandacht. Ik heb liever niets.
Ik ken geen bankgenoten met griep.
De meesten zijn teveel bezig met overleven om ooit met zoiets onzinnigs als de Mexicaanse griep bezig te zijn.
Het is rattengif, verklaarde Ria mij laatst, het is rattengif en ze gaf mij de formule, die ik prompt vergat. Dat maakt ons dood. Dat draait onze maag veelvuldig om.
Muizengif is zwakker, maar ook heel vervelend.

Ik zie ook mensen die niets mankeren. Veel mensen die niets mankeren. En die zijn het ergst. Want die komen iets tekort. Namelijk aandacht.

Ik was dit weekend in Nijmegen in het park. En daar rookte ik en dronk ik en lachte er mensen toe en uit, naar gelang hun gemoedsstemming (ik doe er niks meer toe, laten we welwezen)….daar was het herfst en ik was er ook.
Bladeren in allerlei kleuren, een monument, een toren, een nalatenschap voor de brug te ver in ieder mensenleven, namelijk die over de Onwil (ik kan niet ligt op het kerkhof en ik wil niet ligt ernaast, weet u nog?).

This entry was posted in oud-vkblog-2009-11 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Hypothenusa Mexicana

  1. Jezzebel says:

    Ik vraag me ook al een tijdje af,
    hoe kan het nou,
    de hele wereld om me heen
    geveld door griep
    God knows from where.
    Maar ik mankeer niets.
    Met mijn ongezonde levensstijl.
    Kern gezond.
    Keep going, Sjaal.
    Keep walkinghttp://www.youtube.com/watch?v=OPKDrGS89I0
    .
    .

  2. sjaal says:

    @ Jezz, hij is geweldig..die Walker…

  3. flip willemsen says:

    Mooi,Sjaal. Ik ben ook nog gezond. Maar dat heb ik te danken aan mijn geisoleerde bestaantje, denk ik.
    Aanbevolen

  4. Joost Lips says:

    Alcohol doodt een hoop ziekteverwekkers, dat is zeker.
    Kijken of ik op het droge wel de griep krijg.
    groet je Sjaal, mooie muziek!

  5. rififi says:

    Hee Sjaal, mja, ook ik mankeer niks, afgezien een stukje nawee van een te heftig weekend met te weing slaap en teveel wijn. Blijkbaar toch dé manier om die griep de baas te blijven..gewoon op het randje blijven balanceren ( of in het park gaan zitten). Take care.

  6. rififi says:

    @ Joost : zeker en vast !

  7. trekmoment says:

    Heerlijk, ik noem het zelfbeklag en zwelg er bij tijd en wijle in! En met die Walker bedoel je Johnnie mag ik hopen?
    Overigens zie je er op de foto beter uit dan op je "oude" avatar. Hoehdoehjedath!

Leave a Reply

