Bang

ik ben bang.
al 37 jaar lang.
sjaaldochter f. kijkt naar een schreeuwerige televisiezender.
En vader speelt zichzelf buiten beeld.

Sjaal speelt: Värttinä.

De Anderen waren er altijd al. Maar een jaar of 15 geleden verschenen de pessimisten. De ene, docent aan de universiteit van Amsterdam, de andere aan de universiteit van Auschwitz. Danton en Arnoni. De ene vroeg me om de boeken terzijde te leggen en te observeren. Kijken, de hele dag. Sindsdien zit ik regelmatig langs de weg, altijd aan de kant, evt. met een halve liter bier, omdat het zo hoort, een pakje shag, een joint, whatever.
En ik kijk.
En soms stapt er eens iemand naar me toe die met me begint te praten.
De andere vertelde me dat het altijd nog erger kan. Hij vergat te leven in mijn geboortedorp.

Universiteit.

Droevenis.

The village awaits the new moon

This entry was posted in oud-vkblog-2009-10 and tagged , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Bang

  1. Jezzebel says:

    Van bang word je dapper.
    Niet bang zijn.
    Dat kan altijd nog.
    Later en zo.
    Liefs.
    .

  2. Morticia says:

    of hoe het lezen van je blog me inspiratie gaf….

  3. Joost Lips says:

    Weten maakt alles kapot
    dat voorheen nog wonder was.
    Warme groet Sjaal

  4. Lidy Broersma says:

    Sjaal mijn advies: Word kok. Ik zal je vertellen hoe ik daar op kom of hoe kun je Mr Bang kunt weerstaan. Drank en jointjes verzwakken je lichaam en geest. Dus dat lijkt me niet de beste weg. Ik hou van simpele waarheden; zoals de behoeftepiramide van Maslow laat zien moet je eerst zorgen voor een gezond lichaam. Dus word kok en maak er thuis een feest van. Ga je inschrijven voor een koksopleiding/kookcursus, hoe vreemd het ook klinkt.

  5. Fleur says:

    Iedereen is bang.
    En onzeker.
    Ik vroeg hem hoe hij het gedaan had.
    Hoe heb je mij versierd?
    Hij wist het niet.
    Het ging vanzelf.

  6. sjaal says:

    @ Joost, voor een wetenschapper niet onbelangrijk.
    @ Lidy, dat advies gaf Sjaaldochter F. me ook. Tja, die piramide. Als de kinderen bij ex-s. zijn eet ik niet.
    @ Fleur (anders en ouder dan fleu.).
    Bang, onzeker, gebrek aan zelfvertrouwen.
    Banger dan bang.
    Ze bewegen allemaal die mensen.
    En van de buitenkant ziet het er allemaal anders uit dan van binnenin.
    Niet denken maar doen.
    Respect.

  7. Lidy Broersma says:

    Waarom luistert een vader dan niet naar zijn dochter. Wie zou het beter met de vader voor hebben dan de dochter!…

  8. koek says:

    Man, zitten en kijken en de wereld in mij opnemen. Persoonlijk het liefst in een stad.
    Je hoofd leeg laten lopen en vullen met al het mooie dat je netvlies passeert.
    Dat is mijn allerliefste bezigheid….
    Bang ja dat zijn we allemaal…de een speelt echter beter toneel dan de ander…

Leave a Reply

