Vrijdagavondherfst

Vrijdagavond 21:40. Alleen de eenzamen zitten nu achter de PC. De rest zit in de kroeg, in de bios, ligt in bed (al of niet met een kriebelend gevoel aan het geslacht, een onregelmatige ademhaling, twee of meer tongen, vingers overal…).

Vrijdagavond 21:43. Een zin tikken kan wel 3 minuten in beslag nemen.

Ex-s.  is naar het plaatsje Vijfhuizen, ergens in de polder. Daar woont een man alleen, een vriend, inmiddels eigenaar van drie huizen.

Het is herfst. De president van de Verenigde Staten wint de Nobelprijs voor de vrede.

Het is koud en ik oogst onder mijn collega’s waardering omdat ik iedere dag met de fiets verkeer tussen Amsterdam en Haarlem. Maar ik ben een schoft. Want ik snijd ze af en ik lach ze uit, die medeweggebruikers, met name de automobilisten, maar ook de fietsers. Ik heb overal schrammen en korsten, littekens. Ik heb nog steeds pijn in mijn schouder na een valpartij tegen een slagboom van de spoorwegen. Ik sla met mijn vlakke hand tegen het blik van de auto die te langzaam optrekt. En ik sprint door het rode licht totdat ik er moe van word.

Vijfhuizen. Houd u , zoveel mogelijk, ver van het druk gewoel der mensen (Th. a Kempis, de navolging van Christus, tiende hoofdstuk).

Ja, ik ben misschien wat verward de laatste tijd. Ik heb me op een ongelegen moment ingeschreven bij een seksdatesite. Dat kun je gratis doen en vervolgens krijg je uitnodigingen van vrouwen (of mannen, of allebei, da’s afhankelijk van je voorkeur). Je plaatst een annonce met een iets te gelikte foto en vervolgens ontvang je berichten als: ‘ik vind je leuk, ben 23 en weeg 130 kilo en heb nog weinig seksuele ervaring. Wil je met mij…’ en dan volgt het hele doorgedraaide fantasme van iemand die op vrijdagavond om 21:40 achter de PC zit. En het kost vervolgens allemaal toch nog geld bovendien. Ik heb er geen zin an op deze manier. Seks komt spontaan of het komt niet.

Verward, maar nog niet radeloos.
Hoewel het herfst is.

Ik zit goddank nog niet in Vijfhuizen.

Sjaal draait er een van gister: Josh Ritter Thin Blue Flame.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-10 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Vrijdagavondherfst

  1. rififi says:

    Shit, vrijdagavond 22.00 en ik zit ook achter de pc. Net thuis met verkleumde benen ( kan er nog steeds maar niet aan wennen dat het herfst is, blijf halsstarrig met rok en blote benen in open schoentjes naar en van mijn werk fietsen, zo’n half uur van het dorp waar ik woon naar de stad). Gos ja, zo’n sexdatingsite, heb ik me daar vorig jaar in de herfst niet op ingeschreven ? Damn, wat een drama. Heb die postbus al een halfjaar niet geleegd, oh oh.. Ik stel voor; we pakken een borrel ergens behalve in Vijfhuizen. Jij met sjaal ik met dikke sokken an.

  2. sjaal says:

    @ rififi,
    In deze koude!? Dus jij hebt er ook last van?
    Nou, da’s dan eindelijk een gezonde date.
    Legen die box!
    Doen we…liever vandaag dan morgen.

  3. Lidy says:

    Die drang. Dat ken ik totaal niet. Heb ik ook nooit gehad. Ik ben dus altijd zeer relaxt. Wat ben ik dan toch een gezegend mens als ik je zo lees. Ik hoop dat het wat wordt met rififi. Succes!…

  4. sjaal says:

    @ Ha Lidy, ik weet niet…
    maar, ik word toch altijd zo blij van je nuchterheid.
    Anderzijds…geen drang? Niks niet?
    Geen kriebels ook?
    Godsamme,
    Lidy á Kempis.
    Dank Lidy, blote benen, ik kan niet wachten.
    Had ik eigenlijk al verteld over Alec? Alec Ounsworth? Bij deze dan zijn Myspaceprofiel:http://www.myspace.com/alecounsworth

  5. rififi says:

    heu, ja herfst, meest recente minnaar bevind zich in Zuid- Frankrijk ( soort van Vijfhuizen heb ik dus niks an ) en zeer onlangs de concertkaarten voor Muse in de Colourline Arena te Hamburg bij ex F. in de bus gedropt. Geen zin in de combi ex-muse. En dan nog steeds geen warme voeten hebbende terwijl de Jotul staat te schudden in de ark.. Kan die lente doorkomen ?

  6. sjaal says:

    @ aah rif, nog steeds wakker en ook nog achter dat kale scherm?
    Al die exen. Vijfhuizen, Zuid-Frankrijk?
    Als ze er maar gelukkig zijn, toch?
    Prachtige foto’s- en mooie tekstschrijvende vrouw.
    Wat mij betreft zien we elkaar ergens tussen noord en midden en zingen rond.
    Mag trouwens ook in Italië. Daar is de lente net iets dichterbij.
    dagdag,
    liefde en muziek van sjaal.

  7. FayLatour says:

    Sjaal
    Schiet echt in de lach;-)))
    Enne… dank voor je comment;-))
    Groet
    Fay

  8. sjaal says:

    @ Fay, toch nog wat entertainment op de herfstvrijdagavond. Graag gedaan,
    groet, Robin (alias sjaal).

  9. Jezzebel says:

    @Sjaal, ah man, toe nou.
    Dat toch het mooiste drama.
    Diep in de nacht alleen achter je pc.
    And who knows, who knows.
    Ik hou erg van die seksdrive.
    Heerlijk gezond.
    Komt goed hoor sjaalmans.
    Kussen is lekker. 🙂
    En spannende dates…
    op zijn minst kun je het
    schrijversexperimentjes noemen.
    Go for it, man!
    .

  10. fred v. d. walhamburgerburgerlijkstewalgkunstenaar says:

    goeie story, aanbeveling.

  11. Joostx says:

    Staalsterk verhaal Sjaal.
    Warme groet.

Leave a Reply

