Vergeten

goed, we zijn een dag of twee verder.
sjaaldochter f. is terug bij haar moeder en pa zit weer alleen achter het scherm. pa is vergeten door sjaaldochter f. en andersom. vanochtend zette ik haar af op haar school op het haveneiland en vanmiddag ben ik al weer met mezelf bezig.
alleen met mezelf. de rest speelt slechts een bijrol.
in ieder geval geen rol van betekenis.
Want ik ben alleen.

En die Ander verkeert in dezelfde overtuiging. Wat ik je brom.

En toch proberen we het allemaal.
Om die Ander ons eigen te maken.
Maar welk een illusie.
Welk een geloof.
Een geloof in maakbaarheid.
In medemenselijkheid.
Welk een vooringenomenheid.

Sjaal verkeert in verloren uren met muziek en tekst van vergeten mensen.
Zoals we zelf binnenkort ook vergeten zullen zijn.
Er zijn maar weinig mensen uit het verleden niet vergeten.

Uiteindelijk zijn we het allemaal.

Vooringenomen. Of vergeten.
Dat is om het even.

Goed, we zijn een dag of twee verder en vader leest nog steeds geen krant.
Want dat is zonde van de tijd. Nog even een dag erbij.
Een lange dag.

Hidden cameras: Ode to Self Publishing

This entry was posted in oud-vkblog-2009-08 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Vergeten

  1. Smokey Robbinson says:

    Pa heeft wel een mooi uitzicht daar….

  2. Jezzebel says:

    Gelukkig kun je nooit met zekerheid wie of wat vergeten is. 🙂

  3. Robert says:

    mooie foto vind ik ook Smook Pa zijn is moeilijk toch….

  4. Jezzebel says:

    @Sjaal, ik kom al heel wat dagen kijken.
    En laulune…
    Ben je oké?

  5. koek says:

    sjaal mans sup with you ?!

  6. sjaal says:

    @ dag Jezz, dag koek,
    ik leef hoor, niks aan de hand. Beetje verkouden, beetje aan het zwerven door A’dam.
    Maar ben er nog wel.
    Niet online.
    Lief dat jullie aan me denken.
    Ik kom echt wel terug.

Leave a Reply

