Avondsjaal

het is avond.
sjaaldochter f. belt in haar slaapkamer.
geen idee met wie.
Eigenlijk moet ze allang slapen. Maar wat is moeten?

Ik heb me verdiept in Venetiaanse kunst.
F. heeft me haar 231 ongelezen berichtjes op hyves voorgelezen en ze heeft ze zelf in haar systeem verwerkt.

Na een maaltijd in een Haarlemse pizzeria (we ontmoetten Joost X. en passant op de Botermarkt…"Sjaal!" riep ie…die lieve, mooie man en ik stelde hem voor aan sjaaldochter) voor 19 euro complete maaltijd inclusief drank (ijsthee, Chianti en Amaretto) eindigden we in de huiskamer. Elk op een andere plek.

Boek en PC.
Sonic Youth.

2 augustus 2009, 15:05. Station Naarden-Bussum. Bankje. Meisje-jongen. Hij heeft een andere vriendin. Wist ze niets van. Nu wel. ‘Je hebt me geflest jongen, je hebt me geflest. Je hebt me geflest hé. Je hebt…’ en zo gaat ze 25 keer door. Ruzie. Temperament. Een klap. Ze loopt weg en hij blijft verslagen achter.
Ik ben plots verliefd op het meisje.

Sonic Youth. Is niks aan voor een meisje van 11.

Is dus niks aan. 

Ik trek een fles Spaanse wijn open.
Het getelefoneer is afgelopen.

Ja, Venetiaanse kunst.

Ik probeer in te loggen op de inchecksite van de luchtvaartmaatschappij. Lukt niet. Lukt weer niet. Derde poging Schluss. Inchecken doe ik daar dan wel.
Jeugdherberg is ook nog niet gelukt.

Spaanse wijn. Nog meer wijn.
Sjaaldochter F. slaapt.
Ik slaap niet.
Nog niet.

Ik doe me nogmaals tegoed aan Venetiaanse kunst en Elfriede Jelinek.

Nog even.

Dan slaapt ook sjaal.

Sonic Youth: Anti-Orgasm

This entry was posted in oud-vkblog-2009-08 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Avondsjaal

  1. Joostx says:

    Hi Sjaal, goed je ontmoet te hebben.
    Grappig, je loopt ook met je lieve dochter door mijn blog heen.
    Warme groet!

  2. Marjelle says:

    Die pizzeria en wijn klinken goed, Sjaal. 😉 Gisteren was ik met E. bij een half Portugees tentje, heel apart, het ging alleen een beetje mis, maar dat heeft ook wel weer z’n charme. 😉

  3. Jezzebel says:

    Wanneer ga je naar Venetië?
    Met wie belde sjaaldochter nou zo laat op de avond?

  4. Appelvrouw says:

    Ik proef een sfeertje van zoeken naar een plek, een beetje als een onrustige hond die steeds van de bank naar de deur loopt en dan weer met zijn kop op zijn voorpoten voor zich uit staart.
    Mooi hoe je sfeer kunt beschrijven, ook al interpreteer ik het natuurlijk naar eigen inzicht.

  5. zilver says:

    Ohhhhhhhh, wat leuk om Joostx te ontmoeten, zagen jullie het zomaar of kenden jullie elkaar al?

  6. sjaal says:

    @ Joost, ja!! zag ik pas later!! maar was ook wel een blogwaardig moment.
    @ Marjelle, Portugees!! Oee, dat klinkt helemaal goed. Zelfs als het mis gaat.
    @ Jezz. Woensdagavond. Kom ik in het donker aan. Wel meteen romantisch. En als de herberg al dicht is slaap ik woensdag onder de brug der zuchten…ohnee, dat lukt niet he??
    @ Appelvrouw, oooh, zo’n onrustige hond!! Klopt wel.
    @ Zilver, Zeker, we hadden elkaar al eens ontmoet, maar toch moest ik twee keer kijken voordat ik hem herkende. Het was Joost die me tegemoet liep.

Leave a Reply

