Ibiza

Ik ben gister met mijn mooie, verlegen,  vriend Rich naar het proeflokaal aan de kade geweest. Helaas sluit die zaak om 20.00 uur. Ik nam hem mee naar het toeristische hart van onze hoofdstad. Een Vlaamse friettent. Hij een middelgrote, ik een kleine, zak met vette mayo.

Vervolgens Pacific Park (voorheen West-pacific). We spraken over liefde en we spraken over liefde. Verleden. We spraken over ex-s., ooit zijn studiegenote. Net op dat moment ontving ik een SMS-bericht van haar. Alles goed op Ibiza. De kinderen lagen net lekker te slapen. J., de partner van A., de geliefde van ex-s., was er nog steeds en zou een paar dagen langer blijven. Frustratie. Geen nachten van liefde in de Berbertent plaatje 4 (let niet op de spelfouten, J. is woordblind).
Ja, ik heb wel met haar te doen. Ibiza. In een toren uit 1600. Eigendom van de geliefde van (en) de geliefde van ex-s.
Maar geen liefde in de Berbertent.
Nouja, laat ze de kleren krijgen.

Ik fietste om 23.30 in een opperbeste stemming richting Haarlem. Westerpark-Haarlem valt wel mee. Wel lastig wakker worden. Pijn in de rechterzij. Wederom een onttroonde  nacht.

De liefde deed een ronde in mijn hoofd. Waar is mijn liefde dan? Rich. deelt zijn liefde al vijftien jaar met een andere man. Ik de mijne sinds een half jaar met een andere vrouw. Of beter: ik heb haar een half jaar geleden afgestaan aan een andere vrouw.

Maar ik dan toch ook een andere vrouw, een nieuwe liefde!
In Godsnaam.

Verlegen. Dat zijn Rich en ik allebei.

Maar niet te.
Voor de liefde.
toch?

Hooguit te agressief.
nog…

De liefde.
Giert en brult.
En ik steek mijn arm door het rooster.
Auw.

Sjaal toont: Laura Gibson.

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=1435141&server=vimeo.com&show_title=0&show_byline=0&show_portrait=0&color=&fullscreen=1
Laura Gibson at OMSI from The Penny Jam on Vimeo.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-07 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Ibiza

  1. jp says:

    a leuk smsje ‘de kinderen liggen lekker te slapen en j blijft nog een paar dagen langer’
    lekker onder de gordel
    sms me als het slecht gaat.
    ik zou er vreselijk de tering over hebben
    mooi nummer, dat dan weer wel

  2. sjaal says:

    @ pffff JP, waar denk je dat die agressie vandaan komt?
    Ha!
    Maar het is zoals het is.
    Jammer &
    helaas.
    Ja. lieve mooie, melancholieke, Laura.http://opbmusic.org/performances/39-Laura-Gibson
    Ze ligt ook in de winkel!!!

  3. elsje dijkstra says:

    Ik lees elke aflevering en weet vaak niet wat te schrijven.
    Nu vraag ik me af… zou je haar nog terug willen, na alles wat is gebeurd?
    Ik hoef geen antwoord hoor, ik kan me ook voorstellen dat je vandaag wel en morgen weer niet …

  4. Appelvrouw says:

    Liefde…
    voorbij wat is geweest.
    Maar niet loslaten.
    Dát is verstikkend
    dat maakt agressief.
    Geen nachten van liefde,
    geen nachten van sex, bedoel je.
    Liefde kan altijd.

  5. Jezzebel says:

    @Sjaal, man, het is nog zo vers.
    Het heeft tijd nodig.
    Maar, maar, maar, je bent jezelf wel al veel meer aan het laten zien.
    Kijk naar dat mooie profiel 🙂
    Oh de liefde, voeding van ons hart, de tranen en mooie verhalen. 🙂

  6. R. Kruzdlo says:

    Vreselijk blog

  7. Marjelle says:

    Liefde, verdriet, loslaten is moeilijk, Sjaal, ik weet het (zit er zelf nog midden in), kost tijd, veel tijd, maar gelukkig schrijf je erover en ik lees met je mee.

  8. sjaal says:

    @ 31-juli,
    @ Elsje, ik raak haar nooit helemaal kwijt. Ze is de moeder van twee van mijn kinderen. Maar terug als minnares/ vrouw, nou nee…vandaag niet 🙂
    @ Appelvrouw. Da’s waar…sex, liefde is alom.
    @ Jezz, dankjedank!! (bloos)
    @ R.K. Tja.
    @ Marjelle, dat scheelt zeker.
    Vandaag tot het gaatje gegaan. Alle agressie van me afgezwommen, -gefietst, -getild, -gesjord, -geduwd, -gekreund. Heerlijk.
    Liefde.

  9. Appelvrouw says:

    Zulke gaatjes zijn mooie alternatieven, en je kunt ze de hele dat uitoefenen.

  10. sjaal says:

    @ Ooooh, en wat rest is rozigheid.
    Heerlijk!

  11. Ibiza says:

    Tja ik weet ook niet waarom ik een paar dagen langer gebleven ben .. Waarschijnlijk omdat S & A dan samen Es Vedra konden beklimmen en een fietstocht naar een knus hostel aan de andere kant van Ibiza konden maken…Verder hebben S & A gewoon in de Berbertent (uit)geslapen Vrienden zeggen waar ben je in godsnaam mee bezig….

Leave a Reply

