vrouw

sinds ik mijn lichaam aan het aftrainen ben in de sportschool (het liefst ga ik lichaamloos door het leven) krijg ik steeds meer aandacht (foute zin, dat weet ik ook wel!).
en daar heb ik dan weer moeite mee.
een blik die maar door blijft blikken. ik draai verlegen mijn hoofd weg. moet ik dan maar iedereen meteen de liefde verklaren? ik lijk wel gek.
Maar de sportvrouw spookt wel door mijn hoofd.

Liefde.

Ik leef maar.
En de Ander leeft ook.
Soms gelijktijdig, soms met een interval van 3000 jaar.

De kinderen zijn er weer. Ik zie ze aan en pak mijn gitaar. I
k speel gebroken akkoorden, en voordat ik het weet ben ik weer alleen.
Ik speel iedereen weg.
Ik speel en neem plaats achter de piano.
Een droom.
Vol adrenaline.

Op internet zoek ik een jeugdherberg in Florence. Gemengde zaal, twintig mensen.
Ik wil ze zien, die mensen. En verlegen tussen ze in zitten. In mijn gebrekkige Engels Italianen te woord staan, Kroaten, Japanners, Amerikanen, Canadezen. Ik hoop dat ik Canadezen tref. Die praten veel. Die helpen me wel over mijn verlegenheid heen.

Nog even en ik ben even weg.

Muziek.
Niets meer, niets minder.
Nooit meer meer.
Nooit meer minder.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-07 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to vrouw

  1. Jezzebel says:

    Leuk! Je gaat met dat sportschool getrainde lichaam en die mooie kop met vakantie!
    Dat wordt zeker liefde, al is het maar voor even.
    Geniet ervan. 🙂

  2. Marjelle says:

    Nog even en je bent even weg in Florence, Sjaal. 🙂

  3. sjaal says:

    @ haha, dank jezz!!
    Leven in de breedte.
    Liefde en muziek.

  4. lidy broersma says:

    Dat wilde ik nou ook zeggen, een mooie kop en blue eyes…..en dat in Florence…sssss
    🙂

  5. sjaal says:

    @ Hee Mar,
    dank!
    nog even en
    gaan is gaan.
    Verlegenheid overwinnen, vliegtuig pakken, ik regel het zo dat ik van niemand afscheid hoef te nemen.
    Nooit meer bang zijn.
    Nooit meer.
    En gaan waar de wind me heen voert.
    John Martyn op de MP3.
    De rest gaat vast vanzelf.

  6. sjaal says:

    @ nou, Lidy, oef!

  7. Marjelle says:

    Ik vind het knap dat je dat in je eentje doet, Sjaal, dat stond er eerst ook, maar ik had het weer verwijderd, my, oh my. 😉
    Nou, wie weet doe ik dat ook nog dit jaar, m’n vliegangst overwinnen en dan naar een exotisch bloemeneiland onder een palm zitten schrijven en mensen observeren. 😉

  8. Robert says:

    Elke zin is fout, mits je wil afvallen.

  9. Robert says:

    Ik ben in 4 jaar tijd 30 kilo afgevallen. Ik weet dat Zich en Fred dat niet weten.

  10. Joostx says:

    John Martyn heeft ingetogenheid behouden
    ook toen hij elektrisch ging;
    dank Sjaal,
    altijd van dit lied genoten

  11. koek says:

    Ik lees herontdekking
    een heelproces
    erg bijzonder dat je dit deelt
    Dank je

Leave a Reply

