Trip

"vandaag fiets je twee keer tegen de wind in van amsterdam naar haarlem."
Ik heb het niet tegen mezelf gezegd, maar ik heb het wel gedaan. En het regende ook nog. Vers gemaaid gras lag in menshoge, geurende rollen langs weg. En ik speelde de film van afgelopen dagen nog maar eens af.

Zaterdag. De kinderen die voor het eerst samen en zonder ouders met vakantie gaan. Een georganiseerd zwemkamp ergens op een weide in Gelderland. Ik zie ex-s. die afscheid neemt van haar geliefde A. en ik zie mezelf losgaan tijdens een anti-auto fietsdemo oftewel: bikes not cars, (klik hier voor indymediaverslagje en klik hier voor wat foto’s, zoek sjaal op zijn mb!), ik hoor mezelf na afloop praten met een mooie 30-jarige geologe uit Vancouver. We drinken sulfietloze wijn en roken een joint zonder tabak. Haar vriend is kinderpsychiater en woont op dat moment een congres bij in Utrecht. Hun hotel staat aan de van Baerlestraat.
Ik zie mezelf dansen op het IJsbaanpad waar ik het alleen met mezelf en de band Fatwas moet doen. De rest van de anarchisten is blijkbaar moegefietst.
Ik fiets door de nacht terug naar huis. 
Tweede bedrijf is Ruigoord. Natuurlijk Ruigoord. Er is high tea met heel veel taart en veel verse teelt. Ik zie een band met trombone en zangeres die met me flirt. En er zijn er meer. Die dansen. En ik zie mezelf niet meer stoppen. En ik rijd veel te laat Ruigoord uit, het maanverlichte Spaarnwoude in, waar ik de weg niet ken en dus verdwaal.

Derde bedrijf is…ach, sommige dingen moet je ook niet zeggen.

Vierde bedrijf is de kunst van het vreemdgaan als je vrijgezel bent. Ik zie mezelf op een matras op een balkon en hoor elk uur de kerkklok die ik tien jaar geleden ook hoorde. En als ik wakker word speel ik gitaar met de vijf snaren die ik niet gebroken heb.

Waarom fietste ik nu twee keer vandaag tegen de storm in dezelfde richting uit?
Er was een leeg huis. Ex-s. is deze week naar haar moeder in een ziekenhuis in Slowakije. Kaakbreuk na een fietstocht. Alweer een fietstocht.
Alle tanden eruit. Besef dat het nooit meer goed komt.
De kinderen zitten ergens in Nederland op een regenachtige weide, ex-s. is vertrokken en sjaal gaat slapen.
Slapen.
En daarna trippen.

F**K THE SYSTEM!

This entry was posted in oud-vkblog-2009-07 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Trip

  1. Jezzebel says:

    Ah, het is even wennen.
    Maar zoals in het youtube filmpje ‘don’t fuck this shit up’.
    Het wordt een nieuw moment.
    Dat je met jezelf zult zijn.
    Best spannend.

  2. sjaal says:

    @ en waar is waar Jezz.
    Een nieuw moment.
    Liefde met alles.
    Gitaar in de wind.
    Een snaar gebroken, pijn aan de wijsvinger,
    maar wel blijven spelen….en mezelf zijn.
    De rest is toch al weg.

  3. Marjelle says:

    Ja, dansen, Sjaal tot in de nacht en dan weer verder…

Leave a Reply

