Boxer

even maar, het is lekker weer buiten en … wat zit ik hier godsnaam te doen achter dat scherm? ik heb de gordijnen dichtgetrokken anders krijg ik last van de zon.
ach, het is ook niet dat ik iets te vertellen heb, maar het is inmiddels zo’n gewoonte geworden op woensdag. vanavond vierden we de laatste zwemavond van het seizoen. ouders mochten gezellig meedoen.
ik deed dus gezellig mee.
een instructiebad vol spelend vlees.
Men heeft het over overgewicht bij kinderen, maar die ouders kunnen er ook wel wat van. Toch dapper dat men zich bloot durfde te geven. De ouders die zich helemaal niet in zwemtenue durfden te vertonen zaten op de tribune. Ik rende met J. rond met een lichtgroene slang van zwemschuim terwijl Z. in het diepe speelde. Uiteindelijk rende ik met beiden rond.

De middag bracht ik door in gezelschap van een meisje met suiker- en glutenallergie, een klasgenote van J. Het meisje wordt in september zes en mag al heel lang heel weinig. Na de zoveelste glutenvrije boterham en suikervrije banaan trokken we naar de supermarkt. Het kind wees ons moeiteloos de weg naar de bekertjes dieetijs. We namen een pak van acht stuks. De kinderen mochten er elk twee. Noem het vaderlijke compensatiedrang. Zo’n kind is er in ieder geval even zoet mee.
Ook de speeltuin bracht enige afleiding, er was -God, vergeef me- even televisie en er was aan- en uitkleedritueel. Om 16:35 kwam moeder met haar bloedmooie nicht langs om haar dochter op te halen. Mijn dag kon niet meer stuk.

Zolang ik geluk kan oogsten blijf ik zaaien.

Sjaal draait: The National: Squalor Victoria.

En voor de liefhebber van dit genre:

The National: Black Sessions 2003 (compl.)

This entry was posted in oud-vkblog-2009-07 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Boxer

  1. Jezzebel says:

    Dit klinkt hartstikke leuk.
    De foto is prachtig.
    Zo dromerig.
    Wat zal je dochter daar later blij mee zijn.
    Dit haar uitzicht.
    Zo legde haar vader het vast.
    Hoe prachtig.

  2. Robert says:

    Jezz..je bent alleen

  3. sjaal says:

    @ Dankje jezz!! Het is ook zo’n moment dat nooit meer terugkomt.

  4. Marjelle says:

    Mooi, Sjaal, zo’n dag die niet meer stuk kan. 🙂

Leave a Reply

