Drama in nevel

Ergens zijn. Nergens zijn.
Het is me vandaag weer gelukt volledig in mijn eigen hoofd door te brengen.
in feite heb ik de hele dag gewandeld met een meneer die even slecht geschoren is als ik. we liepen langs de velden, de sporthal, we reden langs het spangaliscollege en we waren op zoek naar risico’s. (bernadette de wit heeft me eens op mijn hart gedrukt dat ik niet meer in risico’s moet denken, maar in kansen en mogelijkheden. risico’s zijn zóóó pvda). risico’s inventariseren, dat is wat we deden. slakken met zout beleggen.  en er waren goed geschoren mensen bij die er heel serieus bij knikten, maar wat zeg ik nu weer.
Ik was er dus niet bij en ik kan er eigenlijk ook niets zinnigs over zeggen.

Gisteravond zette ik de versnellingspook van mijn dramamobiel in de vijfde versnelling. We gingen bergopwaarts en de motor begon te roken. Ik vertelde ex-s (sorry, C.) dat ik de door haar voorgedragen  (en flux door mij geaccepteerde) oplossing van een gescheiden huis niet langer kon verdragen. Er sprak gevoel en emotie en ik liet het mezelf rustig uitleggen. Telefoontje werd neergelegd. Hoorn op de haak. Enfin, ook hier wil ik niet te zeer in detail treden. Wie weet heb ik straks met een advocaat te maken die me met terugwerkende kracht een publicatieverbod oplegt.
Ja, ik kies de moeilijke weg en ex-s. en ik zijn weer iets meer tegenover komen te staan en de kinderen delven het onderspit. En toch moet het. Voor mij, voor haar, voor iedereen. Vind ik.

Vrijdag. Ik zat met een hoofd vol wolken. Ik nam om 16:00 uur eindelijk afscheid van mijn wandelmaat uit Vorden. In een auto op een bouwterrein achter de Hema. Het zou me niets verbazen als passanten ons aanzagen voor twee door de wol geverfde drugsdealers. En dat alles op zichtafstand van het wijkteam van politie. Om de spanning erin te houden.
Ik schudde hem twee maal de hand en wandelde verdoofd mijn kantoor binnen. Ik sloot de PC die al de hele dag nutteloos had aangestaan en verliet via de artiesteningang het pand. Vijf minuten later was ik bij F. (11, zie vorige bijdrage).  Ik tracteerde haar op een etentje bij haar favoriete restaurant. We zaten pal naast het fietspad in de zon en ik flirtte ongegeneerd naar iedereen die langsfietste. En ik genoot van al die mooie glimlachende mensen.
Een uur of wat later bereikten we Haarlem (ik met lood in de schoenen). Ex-s. had zich verschanst in haar mansardekamer, zodat ik geen hinder van haar zou ondervinden. F. keek naar een dansprogramma en ik. Ik beleefde een kleine dood achter het scherm.

Wat is geluk soms toch ver te zoeken.

Sjaal draait: Low: Little Argument With Myself.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-06 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Drama in nevel

  1. elsje dijkstra says:

    Als je dan toch in je eigen hoofd zit, kun je net zo goed je verstand gebruiken.
    Eerst de financien regelen, voordat je de emotionele zaken gaat ordenen.
    Neem geen advocaat maar een financieel adviseur.
    Spreek met jezelf af dat de regelingen eerlijk moeten zijn wbt geld en laat de centenman/vrouw uitrekenen wat de gedachtenspinsels betekenen.
    De rest valt niet eerlijk te verdelen, hoezeer je ook je best doet.
    Maar als het financieel ok is, heb je in elk geval daar geen blijvend verwijt op de loer liggen.

  2. Marjelle says:

    Ik kan me wel goed voorstellen dat je die gescheidenhuis-oplossing niet ziet zitten, Sjaal, door m’n eigen ervaringen, zij het weer anders. Ik denk eigenlijk niet zozeer dat je de moeilijke weg kiest, maar dat je de enige weg kiest die voor jou kan / reëel is nu… Blijft erg moeilijk, dus nu even virtueel veel sterkte!
    Mooi nummer!

  3. sjaal says:

    @ Dank Elsje, dat is een praktische tip!
    @ Marjelle, ik ben blij met je reactie.
    een moeilijke tijd met in ieder geval een mooi nummer!!
    Het is gaan onweren.
    De nevels trekken langzaam weg.

  4. Roberto says:

    Ja zo te lezen is geluk ver te zoeken. Je haald steeds s en c door elkaar.
    groet

  5. sjaal says:

    @ ha Robert, jij bent er ook vroeg bij man.
    haha, ik haal de laatste tijd wel meer door elkaar.
    groet

  6. Roberto says:

    Shit ik sliep nog half moet zijn je haalt de dingen door elkaar.
    Je bent net gescheiden of al een tijdje?
    Kijkt je ex dan mee op je blog. Is je blog een soort kanon van woorden?
    Ben benieuwd.

  7. Judith C. says:

    Nieuwe verhoudingen in een oude setting lijkt mij erg moeilijk, ook voor de kinderen.
    Snel zakelijk afscheid nemen. Als de zaken geregeld zijn is er weer ruimte om met de nieuwe verhoudingen te dealen, is mijn ervaring.
    Sterkte.

  8. Jezzebel says:

    Weet je, Sjaal.
    Er is geen juiste manier om te scheiden.
    Het doet altijd pijn.
    En er is altijd een moment dat je die pijn niet kunt verdragen.
    En de ander bedoeld of onbedoeld pijn doet.
    Ik denk dat afstand helpt.
    Goede keuze om niet op elkaars lip te blijven zitten.
    Zeker in het begin.
    Misschien blijft er vriendschap over.
    Dat is voor later.
    Eerst praktisch regelen.
    De dingen en de zaken op hun plek.
    Dan komt er ook weer rust voor je.

Leave a Reply

