Hoofdziek

na de ochtend van zaterdag ontving ik de middag van zondag. ik heb een ochtend met mezelf in bed doorgebracht. de kinderen waren al uren op toen ik om een uur of half tien de trap af strompelde. en ik zag dat het goed was. kinderen op de bank, armen en benen over elkaar heen, voeten tegen de muur.
zondag.
Rustdag.

Kim en F. waren bekaf na een nacht slecht slapen. Z. en J. richtten zich volledig op hun grote zus.

Om 15:00 uur was het tijd om te gaan. Amsterdam. Daar waar mijn dochter woont, waar ze school gaat. Daar, nabij het proeflokaal naast de molen, waar ik na het wegbrengen toch even bleef hangen.

Had ik in het verleden nog wel moeite met het wegbrengen van F., vandaag ging het me allemaal een stuk makkelijker af. Ik weet niet waarom.
Terug in Haarlem.

Ik heb me muzikaal vermaakt.
Ik at wat mee met ex en de kinderen.
Vriendinnetje D. kwam langs.
De broer van haar moeder had zichzelf van het leven beroofd in het huis van zijn moeder.
Om dat te horen uit de mond van een kind van tien.
(Ik moest denken aan een boek van Joost Zwagerman…)
Die vrolijke goedzak van een man waar je als logee zo lekker bij in bed kon kroelen.
Oma kon het allemaal niet meer bevatten en papa en mama trokken hun eigen, te harde, conclusies. Oom had het niet meer zien zitten. Had er gewoonweg geen zin meer in.
‘Hij was ziek in zijn hoofd’ zei D..

Tja, wie niet?
Beetje hoofdziek.
Net als ik.
Beetje veel soms.
Ik koester D..
Ik heb haar toch weggestuurd.
Ik wil even alleen zijn.

Sjaal draait: Bon Iver: Re Stacks.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-06 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Hoofdziek

  1. Jezzebel says:

    Oi man, dat hakt er in.
    Geniet ook een beetje Sjaal, dat hoop ik zo.

  2. sjaal says:

    @ oef Jezz,
    maar ik ben er nog.
    Alleen ook,
    en ik kan zelfs genieten van het trieste moment dat nooit weerkeert.
    Zolang er muziek en liefde is geniet ik.

  3. Marjelle says:

    ‘Beetje hoofdziek’ zijn we denk ik idd wel allemaal, Sjaal.
    Liefde, ja, en muziek ook maar anders, voor mij.

Leave a Reply

