een lange ochtend

we waren al weer vroeg wakker allemaal.
Het was, zoals u gisteren kon lezen, ruim na middernacht dat ik mijn voorlaatste blogje schreef. Om 7 uur kwamen de kinderen me weer uit bed halen. Ik voelde me gebroken.

Ik heb nog een uurtje slaap cadeau gekregen van F. en haar weekendvriendinnetje Kim, die zich over de kleintjes hebben ontfermd.
Uiteindelijk heeft dat uurtje erbij me door de dag heen getrokken.

Mijn weekend met kinderen.

Ik liet ze de hele dag hun gang maar gaan.
Af en toe kwam er eens iemand langs. De kinderen met een diploma mochten van mij het Spaarne in (ijskoud) en de kinderen zonder diploma tracteerde ik op een ijsje.
Zo rond half vier realiseerde ik me dat ik had beloofd de plantjes van de buurvrouw (Oerol) water te geven. Het huis ademde de rust van de mensloosheid. Een (tijdelijk) verlaten huis geeft toch een andere indruk dan een huis waarin nog geleefd wordt. Ik houd wel van die sfeer. De aarde in de plantenpotjes was nog zeiknat. Ik goot er voor de zekerheid nog maar een voorraad overheen. Ook het buitengroen vergat ik niet. Uiteraard belandde er een behoorlijk plas op het zeil in de bijkeuken. Ik moest op zoek naar een doekje en lapte de rest van de vloer in een moeite mee.
Ik had nu geen zin meer om de trap naar de eerste verdieping, en het dakterras, op te gaan  te lopen. Mijn terras grenst aan het hare. Ik zou wel via mijn huis naar het dakterras lopen en over het bescheiden hekwerk stappen.
Uiteindelijk bleek het klimmen niet nodig. Buuf had de planten al op een rij naast het hekje gezet. Ik kon ze vanaf mijn eigen terras gieten.

Een dag is een dag. Het is 21:40 en ik heb het idee dat ik een dag van mijn leven aan iemand cadeau heb gedaan. Als iemand me zou vertellen dat ik net ben opgestaan zou ik het ook geloven.

Eerst nu gaan slapen.
Morgen maar weer eens kijken.
Doe ik net alsof het gisteren vandaag is.

Sjaal draait…, hoe kan het ook anders (en…o wat word ik er toch blij van):
Loney Dear : Saturday Waits.

Tot morgen.
Ik verblijf in liefde.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-06 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to een lange ochtend

  1. Noud Hovius says:

    Een dag niet gelummeld is een dag niet geleefd 😉

  2. Jezzebel says:

    Wat Noud zegt, het klinkt best lekker en leuk 🙂

  3. paco says:

    Mooi geschreven

  4. Marjelle says:

    En je tags zijn ook mooi, Sjaal.
    Doen me een beetje denken aan mijn zaterdag, maar dan anders.

Leave a Reply

