Avondeinde

Laten we ten eerste constateren dat ik veel te laat op ben voor iemand die de dag erna weer om 6.30 naast zijn bed moet staan om zijn kinderen te begeleiden bij het broodje eten, melk drinken en bekijken van Nickelodeon of Net 3.

Goed, in tweede instantie…ik zit hier nog steeds achter de PC.
Ex-S is weg. Naar een feest in Haarlem-Noord. Daarna is ze tot zondag onder de pannen. Ik mag in de ouderlijke slaapkamer met mijn bundel van Maarten Biesheuvel.
Elke dag een bladzijde, dat is mijn medicijn.

En later, in derde instantie, zit ik er toch maar mee. Want ik begeef me in een bezeten huis.

Vanavond de stad ingelopen met een aantal kinderen, waarvan 3 van mezelf en 1 van een ander (net zogoed van mezelf, want goede vriendin van F.). Het was de laatste avond van die bijzondere avond4daagse Haarlem/ Overveen 2009. Gladiolen trof ik, boeketjes allerlei…en zelf had ik  enkele potjes Campanula Addenda ingeslagen. Mijn supermarkt was door de boeketjes heen.
Ik was vanavond in gezelschap van Kim(10). een klasgenote van dochter F.(11). Ze (enig kind zonder broertjes of zusjes) had zich voorbereid op een ontmoeting met haar (fantasie) petegezin.

Het viel haar uiteindelijk alleszins mee. Z.(7) en J.(5) accepteerden haar onmiddellijk, ze hechtten zich aan haar, tot onrust van ex-S, want die wilde de kinderen met gezwinde spoed naar bed, en dan naar haar feest.

Ik keek naar F. en Kim en genoot van ze.
Ook vond ik mezelf ineens enorm leuk.
De rest was bijzaak.

Het is 1.15.

Ik ga maar snel naar bed.

Sjaal draait favoriet John Martyn:

Bless the Weather

Slaap lekker, liefs sjaal.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-06 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Avondeinde

  1. Joost says:

    Sjaal,
    de omstandigheden zijn niet het ding
    maar wie de omstandigheden ziet
    (sorry: ook niet)
    ik misbruik iedereen
    die dit van mij niet wil zien
    het laatste geloof
    nog een keertje ergens bij die brug Sjaal,
    lijkt me leuk
    groet

  2. Jezzebel says:

    En wat ga je dit weekend voor leuke dingen doen?
    De foto vind ik trouwens mooi.
    Mooie kleuren.
    Het doet me een beetje aan Vermeer denken.

  3. sjaal says:

    @ Ha Joost,
    Misbruik me dan nog maar een keer haha.
    ja, moeten we zeker weer snel doen. Bij de brug. En dan wel als de Waag open is, die eerste kroeg was redelijk duur.
    Doen we wel in het weekend als de kinderen bij ex zijn.
    @ Jezz, leuke dingen? Tot nu toe verdoe ik mijn tijd achter de PC, houd ik nu dan ook mee op. Ik ga zo maar even bos of park in, of zal ik toch het strand doen? De Hout? Geen idee.
    ..de kinderen ik vrees dat er hier weinig van de grond komt vandaag.
    Ja, prachtig he. Heeft niets met het thema te maken, maar moest erop wegens de schoonheid ervan. Vermeer? Ja, nu je het zegt.

  4. Jezzebel says:

    Ja, echt, dat blauwige… en de onbevangenheid van het moment… dat is Vermeer.

  5. Marjelle says:

    ‘Ook vond ik mezelf ineens enorm leuk.’
    Dat heb ik ook af en toe. 😉
    ‘t Was lekker buiten -fietsen, zonnen- hopelijk voor jou ook, straks naar de Parade.

  6. Robert says:

    Maar Jezz hij vroeg aan jouw wat zou ik gaan doen na dat ik achter mijn PC stap. Jouw antwoord is weggeebt.
    De foto is mooi. Het was nog in de goede dagen van zijn huwelijk. Zal wel een nieuwe dichtbundel worden. kunstenaars en ambtenaren tegelijk schrijven duidelijke taal.
    Marjelle ik vind mijzelf nooit leuk en vooral nu ook niet.
    Groet

  7. Joost says:

    Sjaal, op een dag, heel wat jaren geleden, zou John Martyn in het Patronaat optreden. Ik stond toen ook in de rij en een Engelse vriend zei me: "I suppose it’s somebody else with the same name". Maar het was hem echt, wat een energie, wat een feest, wat een avond. Ik leerde hem kennen via zijn acoustische werk met zang; nu droeg hij een lichtblauw pak en een electrische gitaar. Was jij er toen ook die avond?
    Een heel andere dag, ook jaren her, kwam ik uit het Patronaat en stond er een rij voor de kassa. Die avond speelden verschillende artiesten, en er klonk muziek die me niet aansprak en die ook goed buiten te horen was. Iemand uit de rij vroeg me: "wat was hiervoor?" Ik zei: "Een woestijn". Kun jij mij uitleggen wat mij daar bezielde? Ik moest erg lachen en weet niet eens of dit voor anderen gold.
    Groet je Sjaal; heb je mijn telefoonnummer nog?
    Je kan me ook even mailen als je een leuke datum weet;
    laat ik je weten of ik dan met je naar de brug kan kijken, ha!
    Nogmaals groet.

  8. sjaal says:

    @ Joost, nee! Nooit gezien de bard in het lichtblauwe pak (werkelijk?) Dus ook niet die avond.
    Mooi!! Erg jammer. Ik wist niet dat hij al zo snel dood zou gaan.
    Ja, groet, nee, telefoonnummer mail me alsjeblieft. Gaan we bij de brug kijken en fijn bij elkaar zijn.
    Groet, sjaal.

  9. Joostx says:

    Sjaal, dat lichtblauwe pak kan ik hem hebben aangemeten, middels het verjaren van de jaren en het vervormen van herinnering. Wist niet dat ie dood was. Telefoonnummer komt eraan. Groet.

Leave a Reply

