Bloedeloze maandag

de week is nog maar net begonnen en ik snak nu al weer naar het weekeinde. het begon al goed vanochtend. ik had een fietsdate met mijn collega. we hadden vorige week afgesproken om 7 uur maandochtend bij de ptt-toren in de waarderpolder. vandaaruit zouden we door spaarnwoude naar amsterdam fietsen. allerhaast griste ik mijn mobiele telefoon uit de kast. de kat liep hinderlijk voor mijn voeten en vluchtte naar buiten. s. was zo goed het beestje (7 weken oud) onder een geparkeerde auto vandaan te scheppen terwijl ik richting polder snelde. bij het stoplicht kwam ik erachter dat mijn telefoon niet was opgeladen. het ding was dood en aldus was mijn enige mogelijkheid om met j. te communiceren.
na een minuut of tien vruchteloos bij de toren te hebben gewacht ging ik in mijn eentje verder. ik maakte me druk. j. zou vast net na mijn vertrek op onze verzamelplek zijn gearriveerd en er nu nog wachten. ik voelde me ellendig en voelde steekjes in mijn slapen en op mijn hoofdhuid (heb ik nu trouwens nog steeds last van). 
de milde zon stond vredig halverwege bosrand en een in eenzaamheid verheven cirrocumulus, de dauw was nog maar nauwelijks ten hemel gerezen, een reeds lang ontwaakte kievit groette me goedmoedig, maar al dit natuurschoon kon me niet bekoren.
Na veel rode stoplichten (ik fiets gewoontegetrouw dwars door het centrum) en bijna-ongevallen wist ik het kantoor van mijn werkgever te bereiken. Een kwartier nadat ik mijn PC had opgestart kwam J. binnen. Ze vertelde me verontschuldigend dat ze me gisteren nog een SMS had gestuurd en des ochtends om 6.45 gebeld. Uiteraard op mijn ongeladen mobiel.

Reeds toen wist ik dat het een lange dag zou worden.
Ik had net een weekend achter de rug waar ik weinig positiefs over kon melden.
Gelaten accepteerde ik mijn lot. Een week telt goddank zeven dagen.
De rest van de dag viel me eigenlijk best nog wel mee.
De kinderen waren moe en lieten zich slechts met grof geweld naar bed manoeuvreren, en na het smeren van de broodjes voor morgen trof ik in mijn mailbox een ongemotiveerde weigering van een van mijn inzendingen door een Tijdschrift voor Ruwe Poëzie. Gelukkig heb ik mijn dichterlijke ambities inmiddels bijgesteld en laat ik mij door zo’n afwijzing niet meer van de kaart brengen.

Maar toch.

Enfin, en dan die link naar sjaal draait. Geen idee wat het is. De titel van het nummer  spreekt me aan, maar de link werkt bij mij niet. Internet doet vreemd (Oeps! Deze link lijkt niet te werken ).
Ach, luister maar, veel erger kan het nu niet meer worden.

Sjaal draait: Josh Rouse – Come Back Light Therapy

Ondertussen luister ik zelf (wederom) naar de troostende klanken van bard Patrick Watson.

Liefs, Sjaal.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-06 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Bloedeloze maandag

  1. Marjelle blogt says:

    Wilde je even met muziek een hart onder de riem steken, Sjaal, heb gezocht op jouw Josh Rouse (die ik nog niet kende) en kwam toen o.a. dit tegen. Hopelijk wordt morgen beter dan vandaag.
    http://www.youtube.com/watch?v=qsbuMO...
    Edit: nog een goedbedoelde tip, als je muzieklinken opslaat met ‘in een nieuw scherm openen’, dan kan iedereen die erop klikt én lezen én muziek luisteren. 🙂

  2. mirosjabin says:

    @ Ha Marjelle,
    nou, dat valt me alleszins mee. Sfeervol clipje ook.
    Dankje!!
    welterusten alvast.

  3. Geroma says:

    Typisch zo’n dag dat je verder achter de feiten aan loopt te rennen….
    Hopelijk is de rust een beetje weder gekeerd en de mobiel inmiddels weer opgeladen:-)

  4. Marion Schepers says:

    Wat een geweldig muziekje! Die Josh!

  5. Satuka says:

    de muziek is allesbehalve bloedeloos. Kende het niet.. dank voor de tip.
    En dat de rest van de week maar warmer mag zijn ;)!

  6. mirosjabin says:

    @ dankjulliedank lieve Geroma, Marion en Satuka.
    NOgmaals welterusten (en nu echt)!

Leave a Reply

