vandaar

3 juni vk-blog is nog steeds uit de lucht.

Het is inmiddels avond en de liefde giert door mijn lijf. Terwijl ex-Sjaalvrouw bij haar geliefde bivakkeert denk ik aan de moeder van S. Zij kwam me als een nomade uit de woestijn tegemoet met haar drie kinderen en zeeg in mijn oase neer. We dronken er thee en spraken over onze gekrenktheid. Een gedeelde, genoeglijke smart, die me nu niet meer ontnomen mag worden.  Oh zoete mond die zuinig, maar goedmoedig sprak. Ik stond wat onhandig te doen met de thee (knoeide bijna op Pluisje) en spiegelde haar bewegingen (of zij de mijne), we stonden beurtelings tegen de tafel, tegen het aanrecht. De aanzet tot een dans? Ja…dan wel een Platonische liefdesdans.
Ik spreek met een vrouw waar in mijn optiek wel de hele wereld op verliefd zou kunnen worden. Een vrouw die ook op mij verliefd zou kunnen worden….ware het niet dat ik juist deze ochtend een te krap shirt heb gekocht waardoor mijn buikje onaangenaam wordt geaccentueerd. Ik weet mezelf altijd wel op de een of andere manier buiten spel te zetten.

Ik ben verdoofd. Ik denk goddank even niet aan mijn ellende, maar aan het hare.
Morgen stembureau. Ik mag me om 7.00 uur melden in mijn eigen kantoor te Amsterdam. Een dag kiezers tellen, praten (of beter: gesprekken onderhouden) met mijn medestembureaugenoten, gezichten vergelijken met de pasfoto’s in geldige legitimatiebewijzen. Tijdens mijn pauze nog even aan het werk. En tenslotte ’s avonds (22.00?/ 22.30?/ 23.00? 00.00?) naar huis met het gevoel dat ik de democratie en mijn portemonnee heb gediend. Jawel, een liefdesdans. Ook daar waar de liefde verder weg lijkt dan ooit. Zo snel krijgen ze sjaal niet klein.
Uiteindelijk verlangen we allemaal naar een warm lichaam. Ik in ieder geval wel.

Sjaal draait: Wintersleep: Search Party.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-06 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to vandaar

  1. Smokey Robbinson says:

    Mooi geschreven verhaal Sjaal!
    Ja, een warm lichaam en een dito geest…

Leave a Reply

