muziek


Met de introductie van het nieuwe volkskrantblog is het voor de volkskrantblogger mogelijk een groep te introduceren. Ik herhaal: een groep te introduceren.

Als kind stond ik altijd alleen.
Als volwassene voel ik me altijd alleen.

En nu kan ik dus eindelijk een groep beginnen. Met u.
Gisteren introduceerde ik hier de groep "persoonlijk".
Vandaag is het de groep "muziek".

Sjaal gaat, zoals een enkeling onder u wellicht weet, door een moeilijke periode.
Muziek biedt troost. Een groep met muziek brengt me mogelijk de verlossing.

Enfin, ter introductie, de toelichting: 
Wat is een leven zonder muziek?
Muziek -in al haar verschijningsvormen- begeleidt de gevoelens die we niet onder woorden kunnen brengen.

Geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van (de schoonheid van) dat geluid zelf: (fig) daar zit ~ in dat biedt goede mogelijkheden. (VD)

Muziek dient de mens om de armoede van de taal te compenseren.
Deze groep dient geen doel, maar staat in dienst van de vkblogger die de liefde voor de muze in woord en muziek wil belijden.

Sjaal draait: Sébastien Schuller: The Border

This entry was posted in oud-vkblog-2009-05 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

