Sjaal viert geluk


nadat sjaalvrouw en ik vorige week hebben gebroken maak ik voorzichtig een balans op. het is daarvoor natuurlijk veel te vroeg. en daarom doe ik het juist nu.
ik ben inmiddels 36 jaar, heb twee scheidingen achter de rug en ben (nog steeds) vader van drie kinderen. wat leef ik nu en waar leef ik voor? ervaar ik geluk?
Behalve dat ik jarenlang een goede vrijpartij heb gemist valt het misschien wel mee. Ik heb (zeg ik wederom) drie goede, lieve, schattige, intelligente, gepassioneerde dochters.

Ik heb een sportleven, ik fiets en zwem en train verder nog allerlei spiergroepen in een ruimte met zwetende stadgenoten. Ik val af.

Ik heb een leefleven, ik geniet van de dag en lach meer dan dat ik huil. Ik drink en eet naar lust. Ik lust steeds minder.

Ik heb een blogleven. Ik schrijf en de hele historie van drama sjaal is ondanks alles nog steeds online (ik heb GJ kort voor uur U nog een mailtje gestuurd met het verzoek de hele santekraam voor me te backuppen…voor het geval dat), er komt steeds meer bij en ik lees mezelf steeds liever. De ontknoping van het drama, waar ik mezelf immer verder van verwijder, is bij mij niet bekend. Sjaal blijft dus spannend.

Ik lees steeds meer dan ik schrijf.

Mijn piano-improvisaties zijn tot het uiterste beperkt. Weken speel ik helemaal niet, en als ik improviseer weigeren mijn vingers het klavier aan te raken. 

Tenslotte, bovenal en alles incluis geformuleerd…ik componeer mezelf volledig buiten beeld.

Er mag niks van overblijven.
Als dat geen voorschot is.

Wat een geluk.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-05 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Sjaal viert geluk

  1. Kitty Schoenmakers says:

    Een mooie gelukte foto!

  2. mumke_christina_ says:

    Ergens zul je een soort balans moeten vinden in alle dingen. Leeft makkelijker weet je.

Leave a Reply

