Single Sjaal

fotoeen oplettende lezer had het er afgelopen maanden al wel uit kunnen halen: het gaat niet goed tussen sjaal en sjaalvrouw. de oplettende lezer had gelijk. sj en sjv. zijn uit elkaar. een halve week alweer.
Na acht jaar was het genoeg zo.
(dit is is dus al de tweede keer dat ik er na acht jaar de brui aan geef…voor de geinteresseerde lezeressen van dit blog: sjaal is heel lief en betrouwbaar, maar na 8 jaar is hij er alleen nog maar voor zichzelf).
Een hopeloos geloof in trouw mijnerzijds en een sprankelende liefde aan haar kant (waar ze aan toegaf) deden mij het besluit nemen om er zo maar een punt achter te zetten.
Twee kinderen laten we na.
Maandag gooide ik woedend een glaasje water in haar gezicht en dit weekend zaten we alweer gezellig aan de wijn in ons huisje in het bos.
We hebben snel enkele besluiten genomen, zoals we altijd snel beslissingen hebben genomen.
We gaan niet scheiden. We gaan ieder apart wonen. In hetzelfde huis. Met een scheiding ergens halverwege de tussenverdieping. Een verdieping voor haar, een voor mij, er tussenin iets voor de kinderen (eindelijk een eigen kamer voor het kind uit mijn vorige huwelijk. Ik de tuin, zij het dakterras etcetc….

Scheiden is afscheid nemen.
Ik heb vanaf Hemelvaart af veel gefietst. Ik heb ellende gezien. Dicht bij mijn huis zag ik het lichaam van een bejaarde op de openbare weg, na een botsing met een automobilist van 22. Hij stierf kort daarop in het ziekenhuis. Ruim een half uur later hoorde ik een vrouw kermen op de Rijnstraat te Amsterdam, nadat ze onder haar eigen motor was gevallen. En toch was ik er niet bij. Want ik was alleen met mezelf bezig.

Vervolgens fietste ik maar door. Totaan het hof van Nijmegen. En weer terug ook. Vandaag. 400 kilometer in twee dagen.
Ze bekijken het maar. Fysiek kan ik ze allemaal nog aan.

Maar Sjv. is er nu alleen nog maar voor die Ander, die vrouw, A. (zie blog moederdag). Ze is verliefd. Ik ben verloren. Voor even. Totdat de verliefdheid bij mij ook toeslaat. Ik zag ze vandaag op straat wel  naar me lachen, naar dat smoelwerk dat Sjv niet zo beviel. Tja, ik ben een man.
In december heb ik een bijdrage van mijn weblog gehaald. Het was een fantasie, of beter: een vooronderstelling. Van wat ik eigenlijk al vermoedde: Sjv. was aan het vrijen met de moeder van een klasgenootje van onze oudste dochter.
Uiteindelijk is het dan ook gebeurd.

En natuurlijk voel ook ik me verlost. Ik heb er zin in.
De komende tijd besteed ik vooral aan de kinderen.
Maar daarna….de volgende 8-jaarsliefde is zich vast al aan het ontwikkelen. Ergens dichtbij is er zeker iemand. Die zich wil hechten. Aan mijn residu. Iemand als M., de in de dominantie van haar man verpakte moeder van een drietal schattige kinderen. Zij wil vast wel met zo’n lieve jongen als ik.
Het komt ooit goed.

Tot die tijd ween ik bittere tranen.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-05. Bookmark the permalink.

16 Responses to Single Sjaal

  1. landheha says:

    Shittttt

  2. Joost says:

    kom klaar sjaal
    groetReactie is geredigeerd

  3. elsje dijkstra says:

    In gruzelementen.

  4. Marjelle says:

    Sterkte, Sjaal.Reactie is geredigeerd

  5. kasuta says:

    Even niet de lachende sjaal begrijp ik dus…
    Veel sterkte!

  6. Helena says:

    Sjee, sterkte!
    Ik dacht dat je sommige dingen verzon (omdat er wat andere stukjes tussendoor kwamen geschreven door iemand anders? Of was het een andere Sjaal..) enfin.
    Ik hoop dat de door jullie gekozen oplossing (wel in hetzelfde huis etc) goed gaat werken!

  7. sjaal says:

    @ helaas kasuta en Helena,
    geen lachend alter ego.
    ik ben het zelf.
    Ik hoop het van harte.

  8. Bart says:

    Sterkte, Sjaal, dat zal niet meevallen!
    groet Bart

  9. christinA (bekend IP) says:

    Alles heeft een prijs, daar had je niet op gerekend?

  10. Mo says:

    sterkte!

  11. Jezzebel says:

    Oh man, veel sterkte, dat zal vast niet gemakkelijk zijn.
    Ik hoop dat je dichtbij jezelf kunt blijven.

  12. sjaal says:

    Lieve Bart, ChristinA, Mo en Jezzebel,
    ik heb mezelf verboden toe te geven aan negatieve emoties. We beginnen beiden aan een nieuw leven. Deels met elkaar, deels buiten elkaar.
    Dank voor jullie reacties!!

  13. jacob hesseling says:

    Waar ligt de bevrijding:veel moed en innnerlijke kracht toegewenst en vooral toch
    ook het terugvinden van een beetje eenvoudig levensgeluk.

  14. mirosjabin says:

    @ Allen, Marjelle in het bijzonder, dank voor jullie hartverwarmende reacties.

  15. j says:

    Beste R
    S vertelde mij zondag van je fietstocht. Ik was onder de indruk van de afstand die je aflegde op een dag. Verder begrijp ik erg goed dat je niet fysiek gaat scheiden. Dit ga ik , na een eerder mislukte relatie ( mij zoon woont op 250 km afstand ) , ook nooit meer doen. S & A zitten nu knus boven en ik zit hier tolerant te zijn beneden op mijn jongens kamer, aan de port en Bob Marley. Ik waan mij in de film together…( waar ik mij Garan voel )
    Groet J

Leave a Reply

