Dood

fotoik kijk alleen tv als ik alleen thuis ben. iemand heeft drie halve liters speciaalbier in mijn koelkast achtergelaten. vanavond kijk ik met bier voor de tv naar een necrologie. de hele avond door.
De collega waar ik vanochtend mee vanuit Haarlem naar mijn werk in Amsterdam fietste vertelde me in Halfweg over de dood van Martin Bril. Ik wist dat ik ‘s-avonds tv zou kijken.
Er is altijd iemand net dood als ik tv kijk.
Inmiddels staat de tv aan en er zit niemand meer op de bank. Ik zit achter de PC en ik hoor de tv aan staan. Laat maar.

De kinderen zijn uit logeren en S. is naar de kroeg (Amsterdam).
Zo gaat dat wel vaker. Of andersom.
Hoe dan ook. Er gaat altijd wel iemand ergens logeren.

Ik reed hedenavond met dezelfde collega terug. Op de kale plek bij het kale houten kruis aan de Haarlemmerweg waar we vanochtend langsreden stond nu een verzameling jong struikgewas. Bij het kruis heeft een generatie of twee, drie  geleden een executie plaatsgevonden. Het is binnenkort 4 mei.
Op allerlei plekken worden in de meivakantie vaders herdacht.
Vaders gaan ook altijd veel te vroeg dood.
Als ze niet voor de leeuwen worden gegooid, dan doen ze het zelf wel.

Leven zonder vaders is misschien wel net zo efficient: Mannetjesmieren overbodig voor voortplanting: Volkskrant, 15 april. Een permanente ontheffing van (en voor) de man.
Lang leve de mannetjesmier.

Glasvegas: Daddy’s gone

Liefs, Sjaal.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-04. Bookmark the permalink.

One Response to Dood

  1. Thera says:

    Ja vaders gaan ook altijd te vroeg dood en dat is echt helemaal nergens goed voor! 😦

Leave a Reply

