Vrij…maar schuldig

fotoin plaats van dat ik meehielp met het voorbereiden van de fancy fair op de school van de kinderen had ik een middagje voor mezelf. een andere ouder was het opgevallen en durfde me er op aan te spreken: "waarom blijf je niet even om mee te helpen?" ik: "ik ren me de rest van de week al de benen uit mijn lijf voor een ander. vanmiddag niet. het leven duurt al zo kort, ik heb er gewoonweg geen tijd voor, wie weet val ik er over een paar jaar al bij neer en dan heb ik een middag verspild aan zo’n suffe fancy fair." "jouw leven duurt zo kort omdat je veel te veel zuipt" liet ik haar in mijn gedachten zeggen (de rest van de dialoog is trouwens ook uit de grote duim gezogen).

Ik nam me wel voor de rest van de middag (de kinderen waren ondergebracht bij vriendjes en vriendinnetjes) nuttig te besteden. Eerst de sportschool dan maar in.
Toen ik goed en wel was begonnen kwam het schuldgevoel in levende lijve binnenstappen. Drie kinderen met hun twee moeders kregen een rondleiding in de sportschool. Ineens  wist ik het weer: 22 april, Roefeldag. De dag dat kinderen van 6 tot 12 jaar mogen snuffelen aan beroepen en rondwandelen in bedrijven.
De anders zo stoere sportleraar leidde ze poeslief door de school en deed het drietal, een peuter en twee scholieren van een jaar of zeven, bokshandschoenen aan. Ik zat er maar een beetje aan die apparaten te trekken en te duwen.

De kroeg of het terras was nu ook vrijwel uitgesloten. De kans om door een klasgenoot van de kinderen gesnapt te worden was veel te groot.

De rest van de middag heb ik me maar opgesloten met het huishouden. Er lag nog genoeg was om op te hangen, te vouwen en op te bergen. De kamers van de kinderen konden ook wel een beurt gebruiken. En de badkamer stonk naar schimmel. De tuin lag vol met zand.
Kortom: ik heb de hele middag in mijn eigen huis geroefeld. Jammer dat de kinderen me niet hebben gezien.

Sjaal draait: Lau: drie Schotse jongens een gitaar, een accordeon en een viool.
Van hun onlangs verschenen tweede studio-album Arc of Light:

Lau: the Burrian (klik).

Klinkt erg gezellig.

Dagdag, Sjaal.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-04. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

