Ellende

fotovanavond heb ik de moeder van de vriendin van f. (zie blog van gister) aan de deur gehad. iets met een parkeerschijf. het gesprek duurde naar schatting een half uur. het huis werd er koud van, ik liet haar maar niet binnen. door het gat van de deur werd een gesprek gevoerd en ik vermoedde dat ze daar behoefte aan had. een gesprek voeren. het mens (52) is ook maar alleen met haar puberale dochter. en ik ben een luisterend oor, want ik zeg nooit nee. zeker niet als ik alleen thuis ben.

We voerden een gesprek zoals je dat normaal gesproken door de telefoon voert.

We keken elkaar tijdens de conversatie amper aan. Ik hoorde haar ellende aan en werd getroffen door de eenzaamheid die erachter stak en vulde haar wereld voor mij in. Uiteindelijk wilde ik voornamelijk alleen zijn en ik sloot de ander zorgvuldig buiten.

De mare van een parkeerschijf.
Een sprookje dat slecht afloopt.

Ach, waar zit ik nu ten opzichte van haar op de ellendeschaal?
Binnen tien jaar zijn we allebei dood, wat ik je brom.

Sjaal draait …een oude deze keer: John Martyn: Back To Stay (klik) 30 januari dit jaar gepost op een van de mooiste weblogs die ik ken:  Lonesome Music

Eentje om te herhalen en te herhalen. En dat is wat ik de hele avond al doe.
Tijd om naar bed te gaan.

Liefs, Sjaal.

This entry was posted in oud-vkblog-2009-04. Bookmark the permalink.

2 Responses to Ellende

  1. Linda Huppen says:

    Ik hoop het niet dat je over 10 jaar al dood bent, gek.

  2. sjaal says:

    @ Linda, de emotie van het moment…het gaat alweer!

Leave a Reply

