berichtje van sjaal

fotoeen vandaag ontvangen briefje van sjaal uit zweden,

Kämpatorp, 28 december 2008,

Lieve mensen,
op het moment dat jullie dit bericht lezen is het jaar 2008 inmiddels verstreken. Alvast de beste wensen voor 2009. Het jaar van de zoete waarheid (de leugen) en dus de jaar van Het Woord, het jaar van schuld en boete, het jaar van de vernedering, het jaar van de afrekening, een stapje verder op de tredeloze ladder naar het onvermijdelijke einde, enfin zo kan ik nog wel een tijdje doorfantaseren.

Het is hier bitter koud (drie graden onder nul) in dit huis met antieke kachel, met name het bezoek aan de plee is een ware beproeving, maar louterend, dat wel.
Er is hier in ieder geval geen alcohol. De eenzaamheid verdrijf ik met schrijven en lezen (en het ontlopen van mijn verantwoordelijkheden heb ik iemand kort voor mijn vertrek horen zeggen in een druk en rokerig café).
Ben er inmiddels achter dat al die momenten die ik dit jaar achter de computer heb besteed me weinig voldoening hebben geschonken. Op zoek naar bevestiging ben ik steeds verder van mezelf verwijderd geraakt, totdat mijn redactieteam van alter ego’s het roer heeft  overgenomen. Sjaal is hersendood, lang leve DLS.
Jullie merken het wel, mijn sentimentele hart klopt nog.
Ik zie wel wat er komen gaat. Men verwacht hier temperaturen ergens tussen de 8 en 10 graden onder nul. Ik zal voor mijn watervoorziening het ijs uit het nabije meer moeten hakken om het boven de kachel te kunnen smelten.  Er is in ieder geval nog een benzinestation in het 75-inwoners tellende dorp hier vijf kilometer verderop (Malexander) waar ik de broodnodige inkopen kan doen. Het zal me verder worst zijn.
Het ga jullie daar goed, pas goed op Maja, ze wil nog wel eens teveel drinken zo rond de feestdagen.

Een frisse groet van sjaal uit Kämpatorp.

(Boxholm, Östergötlands län)

Sjaal draait: Cornelis Vreeswijk: Cornelis Vreeswijk: Polaren Per Är Kärlekskrank

This entry was posted in oud-vkblog-2009-01. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

