Dagboek van een zondaar: 16 december 2008

Ja, ook ik ben weer uit de stal gehaald. Sjaal heeft zich laten gaan en nu zijn wij goed genoeg om het verhaal recht te breien. Normaal gesproken pas ik daarvoor, maar ik kan nu wel wat extra afleiding gebruiken. Ben met een boek bezig.
Maar goed, het nieuws van de dag.

"Een 44-jarige inwoner van Rucphen is dinsdag opgepakt omdat hij duizend kilo illegaal zwaar vuurwerk in een bestelbusje in een loods midden in een woonwijk had staan. () Eerder op de dag werden in dezelfde Brabantse plaats vierhonderd kilo vuurwerk en 7,5 kilo henneptoppen in beslag genomen." …ongetwijfeld ook mannen. Ternauwernood is de Brabantse plaats aan een fiasco á la Enschede ontsnapt. Ik begrijp die fascinatie van mannen met vuurwerk eigenlijk niet zo. Maar er zijn wel meer dingen aan mannen die ik niet begrijp. Ik bedoel, je rijdt daar met een voorraad buskruit door de buurt waar een zelfmoordterrorist jaloers op zou zijn.

En waarom, waarvoor, tot welk doel? Ik werd laatst uit mijn bed geknald zo rond half twee ‘s-nachts. Ik ben al niet zo’n slaper en dan schiet zo’n rotjoch niet één, niet twee keer, maar wel drie keer een lading vuurwerk af, met tussenpozen van een minuut of vijf. Dan kom ik dus de rest van de nacht absoluut niet meer in slaap. Het is pure treiterij. Ben ik de dag daarna ook echt niet te pruimen. Zo’n onbenul heeft dus soms ook een rijbewijs en rijdt met duizend kilo door de buurt. En als het misgaat dan is Rucphen opeens erg dichtbij. Ook al woon je in Amsterdam. Het meeste vuurwerk op zich is trouwens al pesterij. Het is voornamelijk knalwerk en dan doen ze er voor de vorm nog wat sier bij. Mijn eerste vriend was ook gek op vuurwerk en knalde het liefst tot half vijf. Het eerste jaar deed ik gezellig mee, maar eigenlijk vond ik er toen al geen zak aan.
Het jaar daarop heb ik er geen moeite meer voor gedaan en hem gewoon de waarheid verteld. Dat was ook meteen het einde tussen ons. Als dat joch ergens niet tegen kon was het de waarheid.
Maar goed, ik zit volgens mij weer te zeuren. Ben vandaag niet in een opperbeste stemming. Slecht geslapen.

Ik beloof beterschap. 

Liefs, Maja

 maja

Maja draait: Arthur Adams: Things Are Moving

This entry was posted in oud-vkblog-2008-12. Bookmark the permalink.

One Response to Dagboek van een zondaar: 16 december 2008

  1. Summer says:

    Vuurwerk…..
    Over niet al te lang gaat `t op oorlog lijken…Wat heet: geen verschil!

Leave a Reply

