Januari

fotomijn verlangen naar het einde van deze afschuwelijke maand wordt met de dag groter. met sinterklaasavond zaten we met ons vijven (s. en ik en de drie kinderen) ‘gezellig’ in een kring cadeaus uit elkaars handen te rukken. voor de onzorgvuldig gefabriceerde gedichten was geen aandacht. later op de avond waren s. en ik met elkaar aan het kijven over sinterklaas en zijn hulpje, de moorse moslim (zou het er bij geert wilders thuis nu ook zo aan toe gaan?). wat neger? piet is een marokkaan. met het sinterklaasfeest vieren we de onderwerping van de islam. uiteraard zag s. het anders.
De kinderen waren tegen die tijd gelukkig al naar bed.

Dan nu weer op stap voor een kerstboom, het mag geen Nordman zijn, een echte met kluit. Die gaat dan mee met de bakfiets. Ik heb immers nog steeds geen rijbewijs. Het geval zet ik dan in een emmer gevuld met sterk riekende kunstmest. De rest mogen de kinderen doen. Ze zijn inmiddels op school bezig met allerlei knutsels en frutsels, gehandwerkt uit pakken melk en eierdozen van thuis. Alsof we nog niet genoeg troep hebben.

Op school hebben ze inmiddels ook een kerstboom staan en daarvoor een goed gevulde kerststal en daarachter een CD-speler met serieuze kerkmuziek voor in de adventstijd.

En tot overmaat van ramp draaien collega’s de hele dag Skyradio met suggestieve, doch nietszeggende, kerstmuziek. De hele dag door. Weet u wel wat dat betekent?
De nacht overheerst de dag. De depressie giert me door de keel. Het liefst doe ik de deur voor altijd achter me dicht, maar dat kan ik de kinderen niet aandoen.

Aan het einde van de maand vertoon ik uitvalverschijnselen. Men heeft de hoop opgegeven dat het ooit nog wat met mij wordt en werpt mij verloren januari in.

December. Je bent er maar druk mee.

This entry was posted in oud-vkblog-2008-12. Bookmark the permalink.

3 Responses to Januari

  1. K says:

    Relax Sjaalman! Go with the flow. Sinterklaas heeft niets met Islam te maken! Creativiteit is belangrijk voor kinderen. Dat mag troep opleveren. Wat boeit het!

  2. christinA (bekend IP) says:

    Piet is een zwart gemaakte meneer of mevrouw natuurlijk.
    Jouw kinderen zijn blijkbaar nog in de klaasplichtige leeftijd? Anders zou ik het als ik jou was niet meer doen. Ik heb ook nooit iets triesters meegemaakt dan de verplichte familievierinkjes.
    Kop op, tis januari voor je ‘t weet.
    En je moet niet, nooit.
    Denk trouwens eens aan lichttherapie.Reactie is geredigeerd

  3. Summer says:

    Leuk om te lezen!

Leave a Reply

