Honden

fotovoordat ik ‘s-ochtends de trein betreedt neem ik snel twee gratis krantjes mee. de voorpagina-artikelen zijn vaak te onbenullig om op een nuchtere maag te lezen. deze ochtend had ik de spits mee en ik bleef toch even steken bij "het nieuws van de dag". een moskeevoorzitter zou,  tijdens een bezoek van een aantal jonge afgevaardigden van een basisschool, ongelovigen "honden"  hebben genoemd. het schoolbestuur heeft hierop het complete adressenbestand van ouders en verzorgers haar excuses aangeboden (per brief dus). een van die ouders heeft de brief vervolgens doorgestuurd naar de redactie van spits. schoolbestuur boos natuurlijk.

Ik las op nu.nl dat de kwestie inmiddels is afgedaan:
"De ouders van leerlingen van openbare basisschool De Horizon kregen onlangs een brief van de onderwijsinstelling over een bezoek van hun kinderen aan de moskee. Daarin stond dat de voorzitter ongelovigen ‘honden’ had genoemd. (…) Wat het stadsdeel betreft, is de kwestie nu afgedaan, aldus de woordvoerster. Volgens haar staat de voorzitter helemaal niet als een extremist bekend, maar zet hij zich juist al jarenlang actief voor de wijk in. " "Wel wees ze erop dat zijn Nederlands niet erg goed is. Dat zou een reden kunnen zijn voor het misverstand. "(nu.nl)

Gelukkig maar. Ik hoop dat politiek Den Haag nu even iets anders heeft om zich druk over te maken.

Verder: ik ben er weken mee bezig geweest:
Sjaal draait: een collectie van 14 nummers en de bijbehorende mobielfotografietjes van Sjaal, dat alles in een gecomprimeerd bestand:
Pictures & Poetry.

(o.a. te openen met Winrar 3.71)

This entry was posted in oud-vkblog-2008-04. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

