Rook op het Vuur

foto…mijn kind is ziek en ik werk thuis vandaag. mailtjes komen binnen, ik beantwoord af en toe een telefoontje. brandjes blussen. deze onberispelijke ambtenaar werkt stug door. ik word immers door u betaald.

Allemaal flauwekul natuurlijk, ik hoor met mijn kleine patiënt op de bank te knuffelen.
We kijken samen televisie. Bruintje de Beer loopt met een laptop rond. En ontdekt daarmee zijn omgeving. Waarneming alleen is niet voldoende.

Het doet me aan de Lof der Zotheid denken. "Welaen doch, siet ghy niet dat onder de andere Dieren die aldergheluckelickste leuen, die van de Leeringhe aldervreemste zijn, " Of, in hedendaags Nederlands: "De dieren, die van al wat wetenschap en kunst is  verschoond blijven, zijn het gelukkigst." En Bruintje de Beer ervaart de natuur via zijn laptop.
Zotheid.

Op het internet zag ik zo snel geen duidelijk leesbaar exemplaar van "de Lof", ik ga de mijne vandaag nog het scannen. De mens ondervindt de wereld en zichzelf graag digitaal.


Sjaal draait en beproeft een sprookje uit Chicago:

Shelley Short, Swimming (Mp3)
 

This entry was posted in oud-vkblog-2008-03. Bookmark the permalink.

One Response to Rook op het Vuur

  1. Peter Louter says:

    Of die glukkige vogels uit de psalmen…ze zaaien niet, ze maaien niet….

Leave a Reply

