Sjaal Digitaal

fotosjaal is aan het digitaliseren. de scanner draait overuren en zo gaat de tijd enorm snel voorbij vanavond.

de regen (frederik van eeden)

Voor ‘t oud buitenhuis zat ik rustig
in de—open glasdeuren, op grauwsteenen kozijn,
binnen wist ik lieve vrienden lustig,
en der Liefst’ alles-wijdende presentie over ‘t glooyend grasvlak tot des wouds rand
zag ik heet-koele zomer-morgenschijn,
en de vruchtboomen in den zonne-brand.
Duiven tripten om mijn voste’ in ‘t zand.

Toen kwam wolk-schaduw. Des Algoeden intentie
voelde—ik als nooit te voor, — die den Regen geeft.
En des vallenden waters wondere clementie,
als het in flikkerend omlaag-gezondene
lijnen ‘t azuur en den zonneglans snijdt,
en mild schitterend uit den hemel zweeft,
hechtend zich op blad en bodem spreidt
overal lavende vochtigheid.

Toen kwam het Eéne, nooit ondervondene: –
uit de kamer stroomde—in glazig helder spel
de door Bach zoo wonder verwondene
geluiden-stroom van rustlooze devotie-
En als twee schoons vogels vloog ‘t eene-en ‘t andre ding
in mijn ziel-sfeer tot samenvlucht snel:
des kalm-ruischenden Regens zijgende zegening,
der melodieën blij-reiend gezing.

tot blinkend feest en hoogtij van emotie.

Nu digitaal: Van Eeden: een bloemlezing uit zijn gedichten

(o.a. te openen met Winrar 3.71)

Sjaal draait … een Subpopper deze keer: Iron and Wine (Boy with a Coin)

Trusten.
This entry was posted in oud-vkblog-2008-03. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

