Kaalman

foto
Sjaal heeft het warm. Ik heb mezelf vanochtend in de spiegel bekeken en oordeelde: d’r moet iets af. een ongeschoren kop, en een wilde dos haar. Een mooie dag voor een bezoek aan de barbier. Met handen en voeten, Engels en Catalaans maak ik duidelijk hoe ik het wil. Kort dus. Een wasbeurt is er niet bij want het water is op. De getattoeëerde kapper toont het me even door aan de wastafelkraan te draaien. Nee. er komt inderdaad niks uit. Misschien straks.
 

Een plantenspuit met water en één met haarverzachter zijn uiteindelijk voldoende om mijn door chloor verharde haar te bewerken. Ik geniet. De Hells Angel-kapper heeft onwaarschijnlijk zachte handen. Binnen vijftien stille minuten is de klus geklaard. Está bien. Nog geen water? Maakt niet uit. Ik geef de man een tientje. Als ik naar huis loop zie ik hoe kaal ik eigenlijk ben. de kinderen zien het ook. Jomma is boos omdat de krullen weg zijn. met Zajra spreek ik af dat ik mijn haren nu eerst tot aan mijn billen laat groeien voordat ik er weer een schaar in laat zetten.

Maar vooralsnog is het kaalman.
Ik hoop dat het snel weer aangroeit.

This entry was posted in oud-vkblog-2007-09. Bookmark the permalink.

3 Responses to Kaalman

  1. Eline says:

    Oh, jammer van die krullen. Gelijk heeft je gezin. t mag dan jouw haar zijn – zij moeten ernaar kijken (of niet natuurlijk, sprak ze filosofisch)…

  2. christinA IP213.84.211.137 says:

    Weet je zeker dat je in Spanje bent?
    "Grote delen van de regio Noord-Holland-Noord zitten sinds maandagavond zonder drinkwater. In Alkmaar, Hoorn, Enkhuizen en Medemblik komt geen of weinig water meer uit de kraan, "

  3. zinnen verzetten says:

    baalman

Leave a Reply

