Gym

fotovandaag is ze weer begonnen. zajra. met gymnastiek.
Grotendeels dezelfde vaders en/of moeders als voor de zomervakantie.
De gymzaal van Zajra ligt aan een steeg achter een poort in een buurtje, met in het midden het Leidseplein (Haarlem). Deze buurt kent redelijk wat hoger opgeleiden. Ze zitten, als het zomert, graag met een glas rosé op de bank terwijl hun kinderen andere kinderen in elkaar rossen.
Achja, het valt allemaal wel mee.

En dan is er dus gym op vrijdag. Daar kom ik met mijn bakfiets (ik heb geen rijbewijs) en vervolgens  tref ik in de steeg de fietsfabrieksels van de andere ouders. Bakfietsen, tandems, fietsen in de vorm van een trein, een oldtimer, alles is er…in fiets. Ik kom altijd redelijk op tijd, dan kan míjn bakbeest er in ieder geval staan.
Vandaag kwamen er twee nieuwe kinderen op les. Een prachtige jongedame in zwart met mooi krullend haar en stralende ogen. Bijzonder voorbestemd, zeg maar. En de ander was veruit de langste en de -laten we zeggen- breedste van de groep. Een in zuurstokroze gesnoerd kind met een vader (ik hoop dat hij mij niet leest) waarvan ik het vermoeden heb dat hij ergens niet helemaal klopt. Toen ik terugkwam van de boodschappen stond hij even voorbij het plein driftig en onverstaanbaar te telefoneren. Sigaret erbij.
Maffia.
Maar dat mag ik dus niet denken.

Het zou een prima mens kunnen zijn en wie weet hoe de ouders van de andere nieuwkomer- prinses primavera- zijn, maar die heb ik helaas niet gezien.

Als we met onze bakfietsen naar huis varen vraagt een ouder mij of ik nog op de wijkraadvergadering ben geweest. Nee. Ik had geen tijd.

Haarlem.
Ik wil er nooit meer weg.

This entry was posted in oud-vkblog-2007-09. Bookmark the permalink.

5 Responses to Gym

  1. christinA IP213.84.211.137 says:

    =Maffia.
    Maar dat mag ik dus niet denken.=
    Van wie? Gedachten zijn vrij. Bewijslast komt pas bij spreken of schrijven.
    Dus: Waarom?

  2. zinnen verzetten says:

    haarlem heeft u nodig

  3. sjaal says:

    @ ChristinA, van mezelf…, maar ik denk wel meer hoor.
    @ Zinnen, toch wel he.
    Vandaag en morgen vieren we de vaardagen. Een soort bootjesbraderie met vaartuigen vol vlaggetjes, mensen met vis, boeken aan de kade, balonnen en een koor van de evangelische broedergemeente.
    Om zes uur nog even met de kinderen langs het Spaarne gelopen langs de vis-, poppenkleding-, broekriem-, snoep-, en speciaalbierenkramen. We liepen vol verlangen langs al dat lekkers en moois, maar ik had slechts tachtig cent op zak.

  4. Johan HvD says:

    De bakfiets, een mooi vervoermiddel. Vroeger werkte ik er mee en zou het ding best terug willen hebben.
    Johan wenst Sjaalman een goede nacht toe in vrede en rust.

  5. Eline says:

    Eigenlijk niets aan toe te voegen, het staat er al zo mooi.
    Dat beeld is trouwens nogal OEMPF! Mooi dus. Nou niet mooi. Bijzonder. Je blijft kijken, op de een of andere manier.

Leave a Reply

