Sjaal aan 't IJ

fotode eerste sjaal volkskrantbloggersbijeenkomst bij ‘t
IJ was een groot succes. Ik kwam -wegens een
afscheidsborrel elders- een half uur te laat en nam
een collega mee, met stropdas uiteraard. Ik tuurde het
pleintje af, het water, het proeflokaal. Geen sjaal,
geen strop. Zoals ik al verwacht had. Een jonge
donkerblonde vrouw met helblauwe ogen keek mij
aanhoudend aan. Zou zij een collegablogger zijn? Ze
was met -ik vermoed- haar partner en ik durfde haar
maar niet aan te spreken. Zo bleef het bij kijkspel,
totdat een jonge vader en zijn peuter tussen ons
plaatsnamen en de aandacht naar zich toetrokken.

Een half uur later verschenen mijn
nietvolkskrantbloggende drinkgenoten en zo verschreed
de tijd.

Toen ‘t IJ even later sloot zijn we met ons tweeën
naar de ernaastliggende gelegenheid vertrokken om te
genieten van elkanders gezelschap, de woorden en de
muziek in een schemerachtige laatzomeravond. Een purperrode gloed en daar was Kim.
Toen het avonddonker ons toedekte waren we met ons drieën.
Op het moment dat we vonden dat we voor even alles
gezegd hadden wat er te zeggen viel zijn we ieder ons
weegs gegaan. Ik ging op de fiets naar
Haarlem, stopte
onderweg op het Damrak voor een heerlijk zakje Vlaamse
friet en reed vervolgens de nacht tegemoet over een
fietspad zonder eind.

Zie! A cloud Mireya in de verte!

This entry was posted in oud-vkblog-2007-08. Bookmark the permalink.

3 Responses to Sjaal aan 't IJ

  1. Jos Goedmakers says:

    Een eitje voor Sjaal.

  2. jacob hesseling says:

    vragen bleven sprakeloos achter :)Reactie is geredigeerd

  3. zinnen verzetten says:

    ja potdomme!
    wacht maar

Leave a Reply

