Belle Marlène

fotoals je (zoals ik) rondloopt met een hoofd vol lucht ervaar je veranderingen of aanpassingen in je directe omgeving meestal later dan de allerteren onder ons. via de nieuwsbrief van journalistengezelschap de nieuwe reporter kwam mij de grote schoonmaak van het volkskrantblog onder ogen. ik keek op toen ik las dat enkele verwoede bloggers hun stek voor lange(re) tijd is afgenomen. er woedt een oorlog zegt men. ik zou zeggen: mensen reageren wat driftig naar mekaar. ik heb voor de zekerheid wat bewakingscamera’s rond mijn huis geïnstalleerd, zo ben ik dan weer wel.

Iemand die absoluut niet alleen maar met zichzelf bezig is, is mijn oud-partijgenote Ceder. Zij heeft het nieuws gehaald wegens frauduleus gedrag in de subsidiesfeer en schuift netjes aan bij haar sjoemelende partij- en stadsdeelgenoten die een goede maand geleden het nieuws haalden. Ik ken de flamboyante Marlène (mevrouw Ceder) van partijvergaderingen waarin ze het opnam voor de tuin, de mens en de kruiden. Een onzelfzuchtige dame blanche. Ze wist feilloos dat haar belangen door deze invloedrijke partij het best werden vertegenwoordigd en belegde er haar aandelen in liefdadigheid. Als het waar is wat ze zeggen over dat verduisterde geld dan is dat zo. Kan me niet anders voorstellen dan dat ze het drek der aarde heeft overgeheveld naar de schatten van moeder natuur. En dat kan zoveel zijn.

Ik nodig eenieder uit Marlène Ceder een blanco machtiging te geven. Het geld komt wel weer terecht. Maakt niet uit waar.

This entry was posted in oud-vkblog-2007-08. Bookmark the permalink.

One Response to Belle Marlène

  1. Sandra says:

    Kan me niet anders voorstellen dan dat ze het drek der aarde heeft overgeheveld naar de schatten van moeder natuur.
    Ik sluit me hier graag bij aan.
    Treffend gezegd!

Leave a Reply

