Liefdeseinde

fotozondag toch thuis.
"Morgen werken" zei ik nog tot mijn lief bij het wegfietsen. Ik reed heen en had pijn in het hart.
Voor het eerst in vier of vijf jaren waren we samen, kinderloos. Buurvrouwlief, alleenstaande moeder van een lieve zoon, die op zijn beurt een klasgenoot is van onze oudste, stond bij de boer, en wenste ons -na inbeslagname van onze dochters- een moment van verzelving. Lief.

Maar zoiets pakt toch altijd anders uit. Ik zit na een weekend van duobezinning weer alleen. Ondanks mezelf.

Het einde van een nieuw begin is niet zelden het begin van een nieuw einde.

Afgelopen week het tractaat van de Steppenwolf herlezen.

Het tractaat leest war(m)moedig naast een – inmiddels veelvuldig geciteerde-  Pirandello (zie hiernaast). Het einde van een nieuw begin, ha!

Warmmoedig.

Zat vandaag in een trein naar Zandvoort. Ik stapte in Haarlem uit.
Zouden meer mensen moeten doen.
Daytrotter Radio

This entry was posted in oud-vkblog-2007-08. Bookmark the permalink.

8 Responses to Liefdeseinde

  1. christinA IP213.84.211.137 says:

    Hij kwam uit bij Richard Swift.

  2. Robin says:

    @ kostelijk,
    een voordeur op de begane grond!

  3. Robin says:

    @ Maar misschien hebben ik het verkeerd begrepen. Ben nooit bang, maar na het lezen van Hesses nawoord vrees ik.
    We zullen mekaar nooit begrijpen,
    hetzijzo.

  4. christinA IP213.84.211.137 says:

    Hesse was beter in zijn kralenspel.
    Begrijpelijk.

  5. Robin says:

    @ Vermoedelijk,
    angstwoordelijk.
    Haha.
    Ha
    H
    .

  6. christinA IP213.84.211.137 says:

    Altijd beter willen laat uiteindelijk de lach verhollen, of stilstaan.

  7. Robin says:

    @ stilstaan, tja, da’s net als doen alsof er niks gebeurd is.
    Louter verdaan.
    Stildaan.

  8. Morgaine says:

    is dit nu het einde, en het nieuwe begin?

Leave a Reply

