Blij

fotohet boekje is binnen
het staat vol gedichten.
Het is met mij geschreven,
want het draagt mijn naam.
Ik ben blij.
Het boek zegt:

"Het woord
is vruchtbaar als een rat
er komen altijd woorden bij
zij maken
van opstandigheid
een mager krijgsman
een ridder
van het droevige figuur."

Ik ben voldaan, want alles wat ik nog wilde vertellen staat er al. Ik neem voortaan dit boek mee en wijs de Ander aan wat ik wil zeggen. En als ze dan weer eens roepen: "het wordt nooit wat met jou", dan hebben ze gelijk.

This entry was posted in oud-vkblog-2007-07. Bookmark the permalink.

4 Responses to Blij

  1. @rend says:

    een groots mooi gedicht…
    de laatste regel spreekt mij aan.

  2. sjaal says:

    @ Rend, dat is erg aardig van je gezegd, dank!

  3. Morgaine says:

    Het wordt nooit wat met jou;)

  4. petrus says:

    Beste Sjaal,
    Genoeg woorden? Blog 19 juli na 12:01 uur.
    Groet

Leave a Reply

