Regen

fotowe hadden gisteren een opruimdag op ons werk. het halve stadsdeel lag een halve dag stil, de andere helft mocht de telefoontjes van boze bewoners beantwoorden.  opruimen. op school doen ze het ook. dit jaar twee weken voor de laatste schooldag zodat de kinderen van groep 1 en 2 het twee weken zonder speelgoed moesten doen.
Ik heb gister de lades van mijn bureu leeggehaald. Trof er van alles in aan. Stapels foto’s, een paar sokken, thee en bergen papier, creme, pillen… Ik heb alles in een grote zak gestopt en aan het eind van de dag meegenomen. Op weg naar huis bleef ik steken bij een drinklokaal. En van het een kwam het ander.
Toen ik om een uur of twaalf huiswaarts ging kwam ik erachter dat ik de hele handel in de Groene Olifant had achtergelaten. Tot overmaat van ramp werd de trein wegens een storing omgeleid. Haarlem werd vermeden en ik besloot van Sloterdijk af te lopen. Het stroomde van de regen. Drie uur lang. Ik ben gelukkig niet voor de verleiding bezweken me te ruste te leggen op het versgemaaide, sterk riekende gras naast het fietspad.
Ik was blij dat ik mijn tas met spullen niet meer bij me had.

This entry was posted in oud-vkblog-2007-07. Bookmark the permalink.

2 Responses to Regen

  1. christinA IP213.84.211.137 says:

    =ik besloot van Sloterdijk af te lopen=
    Jíj bent geschift.

  2. Vers Klaverblad says:

    Geen dag meer zonder Sjaal.
    Die dagelijkse dingetjes vind ik heerlijk.
    De politieke, religieuze, filosofische blogs passeer ik, maar de petites histoires nooit.

Leave a Reply

