1 mei

fotoheerlijk, dagje vrij (dat heb je als ambtenaar op 1 mei). zes jaar geleden maakte ik van mijn vrijheid gebruik om met 130 vredesactivisten mee te demonstreren tegen de wapenindustrie, de leveranciers van de wapenindustriëlen en ander kapitalistisch tuig met bloed aan de vingers. fab (3) en ik stapten op een frisse dag op de fiets (zie foto) en reden met de karavaan mee langs de oorologsdraaimolens van de bv nederland
verslag in ravage. (fotoreportage: wapentuig)
Ik onderhield in die tijd een links-radicale website (deActivist.org) en deed  verslag van demonstraties en optochten tegen de hegemonie van gemakzucht, desinteresse en gelatenheid.
Een goed jaar later werd op het mediatheaterplein van Hilversum, tegenover mijn lagere school, Pim Fortuyn vermoord. Ravage (daags ervoor had ik op de vrijmarkt Apollolaan bij het door studenten georganiseerde rad van Fortuyn een aardewerken bord  in de vorm van een schietschijf gewonnen, was vast een voorteken). Vanaf dat moment is links activisme verdacht. En Melkert ging achter slot en grendel. Ik kan me herinneren dat er een kleine mobiele politiekazerne tegenover zijn huis in Bussum stond opgesteld (gister hield er een mevrouw een garageverkoop).  Ik haalde deActivist uit de lucht. 

Gister zat ik, antimonarchist,  met mijn inmiddels negenjarige Fabienne en haar moeder in de zon op een pleintje/ vrijmarkt achter de Oranje Nassaukazerne (Sarphatistraat).

Vandaag is het 1 mei en het is kermis. 
Dag van de Arbeid. 
De bazen van de wapenindustrie doen goede zaken.

This entry was posted in oud-vkblog-2007-05. Bookmark the permalink.

3 Responses to 1 mei

  1. Ragfijn says:

    Beter dan d’r in.
    Wees maar zuinig op ik vermoed, Prachtvrouw en kind…!

  2. christinA IP213.84.211.137 says:

    =Vanaf dat moment is links activisme verdacht. =
    Alles, maar dan ook alles wat riekt naar , bedoel je.
    Maar de zon is gratis(nog wel)

  3. Helena says:

    Goh, goed dat je destijds zo actief was en meedeed aan demonstraties en zo!
    Maar aan de andere kant heb je nu ook een ander leven. Inderdaad wat Ragfijn schrijft, wees er zuinig op..
    alles wat naar links activisme riekt is ook verdacht ja.. helaas..
    de laatste tijd mag je niets meer zeggen op de een of andere manier vind ik.
    en de wapenindustrie floreert als geen ander.

Leave a Reply

