de PvdA….en nogmaals Jan

fotoja, wederom poëzie…
geïnspireerd en bloeddoorlopen: 

PvdA

Ze gaan het
Vanaf morgen
Radicaal anders doen

En vandaag
zijn ze net zo met zich zelf bezig
Als ik met mij. 
(26 april, Robin Arends)

nogmaals Jan: 

Ik
schrijf gedichten
als dunne bomen.

Wie
kan zo mager
praten
met de taal
als ik?

Misschien
is mijn vader
gierig geweest
met het zaad.

Ik heb
hem nooit
gekend
die man.

Ik heb
nooit
een echt woord gehoord
of het deed pijn.

Om pijn
te schrijven
heb je
weinig woorden
nodig. 

en tenslotte Femke van der Wijk:

jan arends

Hoe hij vloog weet hij alleen.

Als er een lijn was,
dan was hij mager,
geschreven in de aarde met één vinger.
Zaaide ik er blad.

Er is geen lijn, wel tijd.
De herfst gaf hem een ogenblik
te snijden.

Met zwaarte de grootste kracht
zwijgt de opvlieger.
Een kwart stilte;
misschien een zucht.

Eén vinger.

Vanuit het raam een loodrechte stam.
Olierood waar het jaar stopte,
we schrijven punt

Ook ik had het graag ijl,
maar mijn mond is vol van zaad.
Ik heb een woekerend litteken.

This entry was posted in oud-vkblog-2007-04. Bookmark the permalink.

One Response to de PvdA….en nogmaals Jan

  1. Rene Scheffer says:

    whatever in dit blog….maar wel een beetje dom allemaal bij mijn PvdA

Leave a Reply

