Intermezzo: Varkensbloesem

fotoiemand zei me dat dichten wel iets voor me is. omdat ik er van overtuigd ben dat elk ander dat beter kan hier een zogenaamd werkgedicht. kopieer en plak onderstaande naar de door u gewenste omgeving. elk woord is te vervangen door een woord naar keuze. veel plezier ermee!

Varkensbloesem,
op je eiland,
kom eens bij me,
ik zal je strelen,
tot je droefheid
is verdwenen
teder vriendje
neem jezelf niet zo serieus.

(u kunt er ook een kort liedje van maken–een door banjo begeleid mantra?).

This entry was posted in oud-vkblog-2007-01. Bookmark the permalink.

7 Responses to Intermezzo: Varkensbloesem

  1. jacob hesseling says:

    sjaal
    op je website
    kom eens bij mij
    …..
    het werkt, een soort sinterklaasgedicht dus .

  2. Maria-Dolores says:

    erg leuk. denk dat ik ‘varkensbloesem’ beslist niet zou vervangen…

  3. sjaal says:

    @ Jacob, het werkt het werkt!!
    @ Maria-Dolores, dank je!!!! je mag de woorden natuurlijk ook ongewijzigd laten staan.

  4. Bart says:

    lieve sjaal
    dankjewel
    heb geen banjo (ja, synthi-banjo op keybord)
    gitaar mag vast ook wel
    lieve songtekst
    varkensbloesem blijft!

  5. annet says:

    Wat grappig: ik dacht aan mijn logbijdrage aan berenklauw of visbeer, iets geks dat de grond uitkwam en nu dit hier:>))

  6. Flaxorca says:

    Ik wou dat ik zulke werkgedichten schrijven kon…
    Varkensbloesem googelen is overigens ook best spannend, het resultaat niet geheel onverwacht.

  7. Bart says:

    haha, Flaxorca, ik dacht dat je al je magie aangewend had, en dat je het over ‘goochelen’ had :-))) mag ook best, natuurlijk!

Leave a Reply

