Kapot

foto"ben je verdrietig?" vraag ik regelmatig aan de kinderen, selma, anderen. en als ik dan "ja" hoor leg ik mijn arm om deze persoon heen en zeg ik dat ik het ook ben. als er "nee" wordt gezegd dan knuffel ik alleen en slik ik mijn verdriet in. er is één mensemeisje dat ik altijd knuffel. want haar ouders zijn uit elkaar. 

kinderen van gescheiden ouders.  ik koester mijn verdriet en ik verafschuw het hare. al 7 jaar en het gaat nooit meer over. 

Sjaal, sjaal, hoe heb je ooit zo egoïstisch kunnen zijn? Hoe heb ík ooit zo egoïstisch kunnen zijn?
brrrrrrr

This entry was posted in oud-vkblog-2006-12. Bookmark the permalink.

13 Responses to Kapot

  1. K says:

    Kids become wise these days.

  2. christinA IP213.84.211.137 says:

    Sjaal, je links kloppen niet, dus ook geen muziek.

  3. sjaal says:

    @ ChristinA,
    nu wel, toch?

  4. Doortje says:

    lieve sjaal,
    achter dit korte logje zit vast een heel lang en verdrietig verhaal. Mensen doen domme dingen, maken fouten. Je kan het niet terugdraaien, maar wel de schade beperken. Kan je jezelf na 7 jaar niet een beetje vergeven?

  5. sjaal says:

    @ lieve Doortje,
    ik hoop het, maar nu lukt het even niet. Het komt altijd weer terug, dat maakt het soms zo lastig. En als ik het dan al vergeet…de lieverd draagt het levenslang met zich mee.

  6. Jezzebel says:

    Wees maar niet verdrietig Sjaalman, prachtmens.
    Soms is het verdrietiger om de kinderen als excuus te gebruiken en een martelaar te zijn.
    Ik geloof niet in ouders die zich opofferen, dat is voor een kind volgens mij werkelijk onverdraaglijk.

  7. christinA IP213.84.211.137 says:

    @Sjaal
    Nu wel.

  8. sjaal says:

    @ Jezzebel, nee, alsjeblieft!
    @ christinA, gelukt, geniet!

  9. Doortje says:

    sjaal,
    wat jezzebel zegt is ook waar. Je mag je kinderen ook geen slecht huwelijk van hun ouders aandoen. Mijn kinderen willen niet eens dat wij weer bij elkaar komen. Als er geen liefde is voelen kinderen dat ook. Het gaat er dus om om de schade zoveel mogelijk te beperken. Desalniettemin voel ik erg met je mee en blijft december gewoon kut, om het maar eens effe duidelijk te zeggen.

  10. Alice says:

    Sjaal, dont worrie so much 🙂
    echt, ze zal het je niet verwijten, weet je wat ze je wel zal verwijten? Als je niks van je leven maakt en bij de pakken neer gaat zitten :))
    Gelukkig denken niet alle kinderen zoals in het door jou aangehaalde voorbeeld.
    Het komt allemaal goed. 🙂

  11. Frans Muthert says:

    Sjaal toch……

  12. Inge A. says:

    Sjaal, je liefde voor kinderen is erg groot, wat vroeger gebeurd is , dat is niet meer terug te draaien, maar de toekomst lacht je blij toe met zulke lieve dochters en het meisje van7 zal zich altijd haar lieve Knuffel papa herinnerenReactie is geredigeerd

  13. Croisabel says:

    Hi Sjaal! Wat erg, en wat voel je je schuldig. Zoals de mensen voor mij hebben gezegd, bij elkaar blijven om het bij elkaar blijven klinkt niet als een oplossing. Maak het beste van het ‘nu’. x

Leave a Reply

