Sinterklaas

foto5 december wordt nog uitbundig gevierd op de -naar een spaanse heilige vernoemde- basisschool van mijn liefje zajra (4 jaar, zie profielfoto). een vriendje, tevens klasgenootje, stond al even voor achten bij ons op de stoep in zijn zwartepietenpakje. papa heeft zich gisteravond uitgesloofd met papier, plakkers, plakband en veel…veel te veel goedbedoelde rommel. ik heb gedichtjes geschreven (onder genot van een glas warme bisschopswijn en de onlangs door mij uit een kartonnen doos geviste gedichtenbundel van de 19e eeuwse moralist de génestet- met daarin opgenomen een honderdennegentien verzen tellend sinterklaasdicht!- ik hoop dat de ontvanger/lezer er net zoveel genoegen aan beleeft als ik gister) en ik heb tekeningen gemaakt.

En nu ben ik er helemaal klaar mee. Jaloers luister ik naar al die mensen die het heerlijk avondje al op 2 of 3 december hebben gevierd. Ik kan geen Sinterklaasjournaal meer zien en het strooigoed mag wat mij betreft linea recta in de vuilnisbak. Kan dat bonte gezelschap van kindervrienden volgend jaar niet een week of twee korter blijven?

This entry was posted in oud-vkblog-2006-12. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

