Privé

foto"nederland behoort tot één de europese landen waar het slecht is gesteld met de bescherming van privacy. het in toenemende mate tappen van telecommunicatieverkeer, het paspoort met biometrische gegevens en het delen en uitwisselen van gegevens maken dat nederland samen met zweden en het verenigd koninkrijk behoort tot de hekkensluiter van slechts presterende landen in europa. het verenigd koninkrijk is, samen met rusland en singapore, geplaatst op de zwarte lijst van landen waarbij toezicht en bewaking tot op het hoogste niveau is opgevoerd. ." aldus een onderzoek naar privacy & mensenrechten in 70 landen. op de website van privacy international zijn meer onderzoeksresultaten en achtergronden van het onderzoek te vinden. frappant is de afwezigheid van de verenigde staten onderaan deze lijst.
En hoe zit het eigenlijk met het toezicht en bewaking in landen met een totalitair regime, zoals Iran, Zimbabwe en China? Is toezicht zonder camera niet net zo bedreigend als toezicht en bewaking met?
Enfin, Nederland staat dus op de zwarte lijst. En dat verbaast me niets. Want we willen- calvinist als we zijn- maar wat graag weten wat de ander allemaal doet. Het liefst zouden onze regenten de Nederlander verplichten de gordijnen te verwijderen, want je weet maar nooit. En dat is misschien ook zo. Je weet maar nooit. Beter voorkómen dan te laat verpleegd.

This entry was posted in oud-vkblog-2006-11. Bookmark the permalink.

4 Responses to Privé

  1. Frans Muthert says:

    Hee Sjaal, je staat er 2 keer op waarvan 1 keer anoniem!

  2. sjaal says:

    @ Frans, ja merkwaardig hè, voordat je het weet heb je een anoniem blog. Ik heb er geen idee van hoe ik dat nu weer voor mekaar heb gekregen.

  3. Croisabel says:

    Hele enge ontwikkelingen, ik maak me er zeer veel zorgen over, maar dat haalt niets uit…

  4. Oliphant. says:

    Ik denk dat Nederland het enige land ter wereld is, waar men de gordijnen sowieso ‘s avonds niet sluit. En luiken kennen we ook niet (meer). Ik heb overigens geen moeite met de (sociale) controle. Simpel he, als je je normaal gedraagt heb je niets te verbergen, althans, IK niet. Voor anderen kan ik niet spreken.Reactie is geredigeerd

Leave a Reply

