storm op komst

fotohet is zaterdagmiddag…even over vijven. de kinderharten kloppen (nog!) sneller dan normaal en buiten steekt er een flinke bries op. over een goed uur gaan we met de lampionnen de straat op. ik vraag me af hoelang we het volhouden met dit weer.. er zal wel een hoop snoep overblijven van de voorraad die ik gister op de markt heb gekocht. ik heb behoefte om een flinke neut naar binnen te slaan voordat we straks de straat op gaan, maar dat staat ook zo raar -met een kegel aan de deur- daar krijg je alleen maar praatjes van.
Ik haal de kantenklaarpizza maar vast uit de oven, hebben we in ieder geval iets binnen voordat we ons overgeven aan het snoep. 
Ik heb een collega die een maand na sintemaarten nog zakken snoep uitdeelt op de afdeling. In haar dorp Volendam geven ze de kinderen uit voorzorg van die Bigshoppers van de Vomar mee. Je weet maar nooit.
Ik kies voor het kleine Kruidvatzakje. Als ie vol zit, zijn we klaar. Ozo!

This entry was posted in oud-vkblog-2006-11. Bookmark the permalink.

4 Responses to storm op komst

  1. evy says:

    @ Sjaal: O shit. Helemaal vergeten. Staan er dalijk allemaal kinderen voor de deur. En geen snoep in huis!

  2. sjaalman says:

    @ Evy, ja, het is …of alle lichten uit of met de billen bloot (figuurlijk dan).

  3. Thera says:

    Hier in het zuiden van het land doen ze niet aan Sint Maarten, er gebeurt wel iets met betrekking tot Carnaval (wat weet ik niet, ik ben niet van hier, maar er komt wel veel bier aan te pas). De kinderen gaan hier op oudejaarsdag op pad en zingen een liedje aan de deur voor een centje of een snoepje.

  4. kees smit says:

    In mijn kindertijd in Heemskerk N-H was sinteremaarten iets om weken naar uit te kijken. Het was jaren verboden, in de oorlogsjaren, maar daarna werden er weer bieten uitgehold en oude liedjes gezongen. Wat we in die eerste jaren ophaalden na een uur zingen paste wel in een stikkenzakkie (het zakje waarin je je boterhammen naar school meenam).

Leave a Reply

