Zin

fototerwijl het buiten regent verdiep ik me in het werk van dode schrijvers. de kinderen liggen in bed, vrouwlief kijkt "boer zoekt vrouw" (uitzending gemist?). een brief van 4 kantjes stemt me (wederom) tot nadenken. een citaat.

"Als God zich opnieuw in de Levende Stof gevangen geeft, zal Hij als Ezel terugkeren, hoogstens in staat een paar lettergrepen te formuleren, miskend en verguisd en geranseld, maar ik zal Hem begrijpen en meteen met Hem naar bed gaan, maar ik doe zwachtels om zijn hoefjes, dat ik niet te veel schrammen krijg als hij spartelt bij het klaarkomen." (G.K. van het Reve, Brief Aan Mijn Bank).

Het flinterdunne laagje beschaving dat ons weerhoudt van een strijd tussen allen en iedereen stelt weinig voor. Misschien heeft het iets met zingeving te maken.

Klik hier voor wat muziek.

This entry was posted in oud-vkblog-2006-10. Bookmark the permalink.

2 Responses to Zin

  1. zeehond says:

    dit is ‘so seventies’ probeer eens iets over mohammed te schrijven 😉

  2. sjaalman says:

    @ Zeehond, wat een domme reactie.

Leave a Reply

