Briefje

foto"als u de mensheid hebt verlost-waarom dan mij niet- dat was toch in één moeite doorgegaan?" (brief uit edinburgh, uit: op weg naar het einde, 1963, gerard reve).
Er komen me in dit prachtige bos maar geen woorden aanwaaien lieve achterblijvers.
Zweden zal in korte tijd ingrijpend veranderen, maar ik bemoei me er niet meer mee.
Ik leef nog even op een andere plek in een andere tijd.
Ik  hoop dat jullie meer stof hebben dan ik  momenteel. Een wandeling is hier des avonds een hachelijke onderneming met al die muggen. Maar wandelen zal ik. En daarna lezen. Die Wahlverwandtschaften en uiteraard Les Rêveries du Promeneur solitaire. 
Geen Damiaatjes om 21:00 uur, maar langzaam en doelbewust sterven in een Zweeds bos. Een mooie gedachte.
Groet, sjaal.

==geplaatst op verzoek van Jacob Sjaalman,
Rösse Simons==

This entry was posted in oud-vkblog-2006-09. Bookmark the permalink.

3 Responses to Briefje

  1. Henk van Leuken says:

    Verlossing beste sjaalman heeft van doen met loslaten, dus ga niet zoeken maar vind iets, en kom er vervolgens los van.
    Gegroet!
    Reactie is geredigeerdReactie is geredigeerd

  2. ceesincambodja says:

    De Láchende Sjaal?
    "Hóóg Sjarly, kijk omhóóg Sjarly…"
    (Vrij naar Ramses Shaffy.)Reactie is geredigeerd

  3. AVe says:

    Je bent in goed gezelschap, als je ‘Reve’ hebt meegenomen….

Leave a Reply

