Zomergasten

fotozondagavond 30 juli. joris luyendijk presenteert zomergasten.
Een van mijn lagereschoolvriendjes is plotseling een televisiepersoonlijkheid. Elke zichzelf respecterende krant heeft hem afgelopen week geïnterviewd. Vrijdag deelden we zelfs een (ieder een eigen) stukje Metro.
Tegenover de pers verklaart hij verbaasd te zijn over de aandachtmachinerie, hoewel Joris toch al heel wat jaren weet hoe die gebakken lucht de wereld wordt ingebelazen. "Wat wil je wél over jezelf prijsgeven?
‘Ach, dat ik ben opgegroeid in Hilversum; ik zat trouwens ook met kinderen van bekende Nederlanders op school en heb gezien dat het voor die kinderen echt niet leuk was. Zeker niet als er privé-informatie in de publiciteit kwam. Dat heeft mij ook wel gevormd."
Tja.
En nu zitten Fabienne (8) en ik saampjes op de bank (nu dus even niet) met Zomergasten op de buis.
Het begint.

"30 juli, Heilige Abdon en Sennen, martelaren.
Twee rijke inwoners in Perzië waren christenen en beoefenenden ten opzichte hunner broeders de werken van barmhartigheid. Zij begroeven de lichamen der Martelaren op hun landgoed. Deze edelmoedige edellieden: Abdon en Sennen, werden op hunne beurt aangeklaagd, naar Rome overgevoerd, en aldaar onder keizer Decius om het geloof tot den dood toe gemarteld (gest. 250)."

This entry was posted in oud-vkblog-2006-07. Bookmark the permalink.

2 Responses to Zomergasten

  1. Phelan says:

    Ach, wat moet zo’n kind met Zomergasten?

  2. hannie says:

    Sjaal,
    Gisteren een herhaling van Tatort gezien met een Martha als martelaar: een ingenieuze.Had jij het daar gisteren ook niet over?Over Martha bedoel ik. Ik had hem al gezien.
    Een ziek klein psychopaatje , de dader, die iedereen in verwarring bracht, als een soort machtsspelletje, werd door zijn vader neergeknald uiteindelijk.
    De commissaris, verzoende zich echter met zijn uit het oog verloren vader.
    Hannie Schaft
    Zomergasten is bij mij favoriet, maar ik heb niet gekeken.

Leave a Reply

