In gesprek uit

foto[l]bent u daar nog?
Ach, ik wil u nergens mee belasten hoor, maar…
het is soms zo eenzaam hier. D’r komt niemand meer langs.
En die kinderen doen toch maar hun zin. 
Dat is niet alleen? 
Ach, welnee. Een beetje eenzaam, dat wel.
En je realiseert je dat je toch es dood gaat he.
Ik houd me ‘s-avonds  bezig met burgerjournalistiek.
Armetierig tijdverdrijf.
De telefoon neem ik na zessen al niet meer op.
Televisie trekt me niet. 
Een boek, ach…

Ik erger me aan de oranje simpelheid, maar stiekem ben ik jaloers.
Een dikke rug met ellende waar ik mijn kinderen zorgvuldig mee opzadel. Ja, dat is het. 
Met liefde.
….en een beetje weemoed.

This entry was posted in oud-vkblog-2006-06. Bookmark the permalink.

2 Responses to In gesprek uit

  1. Jacopone says:

    ‘Een dikke rug met ellende waar ik mijn kinderen zorgvuldig mee opzadel. Ja, dat is het.
    Met liefde.
    ….en een beetje weemoed.’
    Sjaal, waar zijn wij mee bezig? Je hebt zo te zien twee prachtige kinderen. Geniet van ze, speel met ze, en spui je ellende op je blog of ergens anders. Het wordt zomer, vandaag 19 graden, de komende dagen steeds mooier. Geniet, word weer De Lachende Sjaal.

  2. sjaalman says:

    @ Jacopone,
    Ja, dat zeg ik mezelf ook altijd ; }

Leave a Reply

