Het Museumpleindrama

fotofotoal weer bijna een jaar geleden stond ik samen met wat collega’s te demonstreren op het museumplein. het gebeuren- en wat daarop volgde- was voor mij voldoende reden om mijn lidmaatschap van de vakbond op te zeggen. ik zet me tegenwoordig liever in voor het creatief alternatief:  (avv

Een korte impressie:
En daar stonden we dan. Pas over enen, maar toch. Het Musuemplein, gehuld in zwarte rook. Samen met ruim 15.000 collega’s (volgens de website van de  ) genoot ik van de zon, de gesmeerde broodjes en de koffie. Veertje keek haar ogen uit. De sirenes en rookbommetjes waren niet van de lucht. Ze noemde het een feestje. Dat was het eigenlijk ook. Om half drie weer naar huis, helaas stroomstoring…de NS kon geen alternatief bieden, want de GVB staakte ook. Ik borg snel onze ABVA-en CNV spulletjes in onze tas. Mijn ambtenarensolidariteit sloeg snel om in reizigerssolidariteit. Veertje werd erg moe en ging op het station hangen. Gelukkig kwam er eindelijk een trein en waren we om 16:00 uur thuis. En dan zeggen de bonden dat dit pas het begin is. Ik bid dat de VNG snel met een aannemelijk bod komt. 

This entry was posted in oud-vkblog-2006-05. Bookmark the permalink.

2 Responses to Het Museumpleindrama

  1. Johan de With says:

    Dag Sjaalman,
    Lang geleden dat ik hier geweest ben. Sinds mijn opheffing op dit onderkomen ben ik terug op den oude plaats.
    Demonstreren… iets wat mij welbekend is. Drukte, pijnlijke voeten, dorst, de weg kwijt etc…
    Maar jouw impressie is goed en mooi. Van harte!
    Groet,http://www.dietschewarande.web-log.nl

  2. sjaalman says:

    Dag Johan!
    Fijn om weer van je te vernemen. Ik zal binnenkort mijn lijst met snelkoppelingen aanpassen. Jouw blog hoort er uiteraard tussen!
    Tja, demonstreren…af en toe broodnodig. 1 mei is ook zo’n dag.
    Groet, Robin.

Leave a Reply

