Op naar de zomer

fotofotofotofotofoto[l][l][l]voordaan heeft me getagd. taggen? een tag, is dat niet een soort van graffiti? ik lees de opdracht op het blog van daan: ‘beantwoord de vier vragen (vetgedrukt) en stel een nieuw ‘getagd’-lijstje samen.’ ik tel er 5! ze heeft er vast stiekem een aan toegevoegd. dan doe ik het ook. bedenk ik zo wel even.

wat is je favoriete zomeroutfit (met foto’s): 
hmm, ik draag graag zwart. trekt warmte aan. af en toe draag ik in de zomer ook een vest. ik heb het niet snel te warm, hoewel, ik zweet me wel een ongeluk. op een ideale zomerdag, (ideale temperatuur voor mij tussen de  27 en 30 graden) draag ik een shirt of een pakistaanse kiel en een dunne linnen/katoenen broek (meestal van nepalese makelij). foto 1 is genomen op een bewolkte, niet te warme zomerdag. foto 2 bij het meer in kämpestorp.

favoriete vakantiebestemming: 
Selma heeft op haar 17e een jaar lang in Linköpping (Zweden) gewoond. Het domineesgezin waar ze bij in woonde had een vakantiehuisje nabij Kämpetorp (zie foto’s 3 en 4), een gehucht bestaande uit 5 huisjes, nabij een merengebied ergens middenin Zweden. Tja, zie de foto;s en vraag je af waarom. Het huisje van de buren stamt nog uit de tijd van Selma Lagerlöff (1858-1940). Aan de inrichting ervan is sindsdien niets veranderd. We mogen er deze zomer vrijwel kosteloos in.

Favoriete zomerliedje: 
Muziek! Wat mij betreft elke dag een ander lijstje. Op dit moment denk ik aan: Low, Last Snowstorm of the Year (Fragment 1->let wel: geen video!), Jack Johnson (Fragment 2), dreams be dreams(2003), Marc Johnson (jazz-bassist), the sound of Summer (1998, foto op de hoes is echt zomers: een springend meisje in een door bomen omringd weideveld) én natuurlijk Flamenco. De hele dag!

Favoriete vakantiebezigheid: lezen of met een glas zelfgebrouwen bier en een spaanse gitaar de zon zien onder gaan aan de Nieuwe Oosterburgergracht bij Ellen en Chiel, onze maatjes. Ik kan niet kiezen.

Na 5-en:  praktijk en wens lopen hier een beetje uit elkaar. Zie hierboven voor wat betreft de wens. In de praktijk heerst er rond de klok van vijf de stress van het eten. Kinderen die niets willen, een papa en een mama met een hoofd dat overstroomt van gedachten. En dan de veel te korte avond. Een weblog bijhouden kost ook tijd. Strijd om de PC. Op onbewaakte momenten een goed gesprek met Selma, glas Spaanse rode wijn erbij. 

Favoriete Vakantieliteratuur:  vooral oudere werken: Emile Zola, Carry van Bruggen, Multatuli, Bordewijk bijvoorbeeld…

De volgende ‘getagden’ zijn: 
Preachers Wife
Motek
Theodora
Woudje

This entry was posted in oud-vkblog-2006-03. Bookmark the permalink.

7 Responses to Op naar de zomer

  1. Voordaan says:

    Ohhhh wat een plaatjes van Zweden! Geweldig. Is zeker een land dat wij heel graag met een camper willen bereizen… Herkenbaar trouwens, al dat zwart! (Bij PW ook begrijp ik…)

  2. Sjaalman says:

    @ met een camper is ook ideaal. Maar let op wanneer je gaat. Eind augustus aan een meer is niet verstandig….(dan ziet het zwart van de muggen).

  3. Theodora says:

    hé bedankt voor de ‘tag’. Ik ga nadenken over de antwoorden, maar er komen geen foto’s van mij en de kinderen bij. Ik google wel wat bij elkaar. Of mag dat niet?

  4. Solvejg says:

    Leuk, weer een tipje van de sluier! Leuk die extra vraag. Dat van na 5-en had ik trouwens volledig gemist. Ook leuk!

  5. app says:

    Je hebt er iets moois van gemaakt. Ik moet ook hoognodig wat schrijven; ik ben al twee keer getagd zag ik.

  6. sjaalman says:

    @ Theodora, tuurlijk mag dat!!
    @ Solvejg, dank je! ja, de 5e vraag is een korte, ik las er in eerste instantie ook overheen.
    @ app, succes. Het gaat je lukken!!

  7. Croisabel says:

    Wat een prachtige groene foto’s! Leuk, dit vakantielogje!

Leave a Reply

