De schoonheid

fotoafgelopen weekeinde: celebratie van de geest.  in mijn eentje in het boshuis met een fles wijn en een stapel boeken. in de nabijheid van de waal en de maas en nijmegen, al sinds het begin van onze jaartelling in hun midden.  de bomen en daken zijn wit, de stoep ziet donker. de keizersstad is gehuld in een klein laagje mist. ik zet mijn fiets neer naast een bankje in het kronenburgpark en neem plaats tegenover de stadsruïne. eindelijk eens tijd om na te denken over de troost, het berouw en de toekomst.

Het is zondagochtend. Terug in het bos. Ik doe de televisie aan en werp een blik op de trukendoos van MTV. Kleverige lichamen draaien hun eindeloos herhaalde vruchtbaarheidsdans. Ik denk aan de Harderwijker van middelbare leeftijd die ik in de trein ontmoette. Hij sprak kwaad over de flanerende korte rokjes dragende jongemeisjes en veroordeelde hen wegens hun aanstootgevend mooie lichaam. Hun geschenk van zijn god. Evenals zijn gefrustreerde opwinding.

Het kwartje valt. 
De schepper staat dus buitenspel.
 
Vanaf de 8e dag maakt de man zichzelf en paart de mannin met de duivel.

Een bijzondere blasfemie.

This entry was posted in oud-vkblog-2006-02. Bookmark the permalink.

2 Responses to De schoonheid

  1. Ramirezi says:

    Lijkt mij ook wel wat zo’n weekje. Alleen zijn zo af en toe is heerlijk als je maar weet dat het tijdelijk is.

  2. sjaalman says:

    Het is ook heerlijk Ramirezi. En er vervolgens met een knuffelig kind op schoot over schrijven!

Leave a Reply

