Het Berkenbos

fotode krop in mijn keel is door mijn slokdarm naar beneden gezakt. ik heb trek om te eten, veel te eten.

61 jaar en 3 dagen geleden werd Auschwitz bevrijd, de rouwkamer van onze geschiedenis. Het berkenbos.  
Voor sommige mensen in Amsterdam is Jood nog steeds een scheldwoord (aldus Ronny Naftaniël vandaag in het Parool). Het gaat in de meeste gevallen om per internet aangereikte haat. Omgekeerde solidariteit.

Ik ga deze week maar weer eens naar mijn Franse vriendin op de Jozef Israëlskade, ook bekend als de Schilderskade. Oude boeken kijken en genieten van de mooiste plek van Mokum.

This entry was posted in oud-vkblog-2006-01. Bookmark the permalink.

2 Responses to Het Berkenbos

  1. Voordaan says:

    Och mens, wat lees ik je logjes graag!

Leave a Reply

